گروه شهری: مسائل مربوط به حریم شهر تهران و نحوه تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در سیصد و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران بود که روز یکشنبه برگزار شد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) سهم ایشان را در تبیین، تثبیت و ترویج مکتب تشیع وافر ارزیابی کرد. وی همچنین به جنایت رژیم پهلوی در مسجد فیضیه در سالروز شهادت این امام بزرگوار اشاره کرد.در ادامه جلسه حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص زمین‌های چهاردانگه و روند تحویل مدارک برای بررسی آن به شورا، اعتراض کرد و گفت: از یک‌هفته پیش که این مطلب مورد بررسی قرارگرفت تاکنون هیچ مدرکی تحویل شورای شهر نشده است.

رئیس شورای شهر درخصوص این اعتراض دستور داد: معامله این زمین‌ها تا زمان دریافت مدارک توسط شورا از سوی شهرداری، همچنان متوقف بماند.رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز نسبت به تعرفه‌هایی که سازمان فرهنگی هنری درخصوص فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دریافت می‌کند اعتراض کرد و گفت: هر گونه تعرفه‌ای در این خصوص باید به وسیله شورای شهر مصوب شود و این اقدام غیرقانونی است.

اهمیت شهر و شهروندان برای شورا

در ادامه جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع همکاری خوب شهرداری و شورا صحه گذاشت و گفت: مقام معظم رهبری شهرداری را مجری و شورای اسلامی شهر را ریشه شهرداری نامیدند و ما باید همدیگر را حمایت کنیم و اگر هر کدام دست از این کار بردارد دیگری نمی‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه الگو‌برداری شورا از مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: وقتی شورا عنان شهر را به دست کسی می‌سپارد، وی را برای انجام تکالیف خود حمایت می‌کند. چمران با بیان اینکه امروز برخی نگران این همکاری خوب بین شورا و شهرداری هستند،

اظهار داشت: موضوع مهم برای شورا، شهر و شهروندان هستند و نه اشخاص. رئیس شورای شهر همچنین درخصوص ساخت مرکز بیماری‌های خاص در زمین‌های شهربازی سابق تاکید کرد: شورا با کسی عناد و دشمنی ندارد بلکه ساختمان‌سازی‌ در این منطقه به ضرر کل شهر و شهروندان و حتی خود افراد معترض نیز هست.

چمران با تاکید بر اینکه شورا نمی‌خواهد نه به اشخاص و نه به شهر آسیبی برسد، اظهار داشت: شهرداری و مهندس بیادی برای مکان‌یابی جهت جابه‌جایی زمین این پروژه مامور شده‌اند، ضمن اینکه شهردار تهران نیز جبران خسارت‌های مالی ناشی از این موضوع را تقبل کرده است. در ادامه جلسه رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گزارشی درخصوص تفریغ بودجه سال 1388 شورای اسلامی شهر تهران ارائه کرد.

موضوع دیگری که در جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت لایحه صدور پروانه احداث جایگاه سوخت‌رسانی در پلاکی واقع در حریم منطقه 19 شهرداری تهران بود که حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران در این خصوص گفت: این لایحه در کمیسیون توسعه و عمران بررسی شد و تصمیم‌گیری درخصوص این زمین با عنایت به طرح جامع تهران به جلسات بعدی موکول شد.

کد خبر 117560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز