همشهری‌آنلاین: برای صورت‌حساب‌های کم‌تر از 3 هزار تومان تلفن ثابت، قبض صادر نشده و درواقع مخابرات این مبلغ را طلب‌کار می‌شود و در صورتحساب‌های دوره بعد وصول می‌کند؛ این اقدام به علت صدور قبض کم‌تر بوده و صرفه‌جویی‌هایی را برای مخابرات در پی دارد و از سوی دیگر به علت کاهش دفعات مراجعه برای پرداخت و به نفع مشترکان خواهد بود.

مخابرات ایران

به گزارش ایسنا، صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - با یادآوری این‌که برای صورتحساب‌های تلفن ثابت کم‌تر از سه هزار تومان قبض صادر نمی‌شود، به مشترکان توصیه کرد که قبوض تلفن ثابت خود را از طریق تماس با شماره 1818 پرداخت کنند زیرا موجب صرفه‌جویی در هزینه، وقت و پرداخت به موقع قبض می‌شود.

هم‌چنین روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران هم اعلام کرده است که مشترکان استان تهران با تماس 1818 در پانزدهم ماه‌های فرد سال (فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر، بهمن) می‌توانند میزان بدهی کارکرد تلفن ثابت خود مطلع و از طریق همین سیستم تنها با داشتن رمز دوم کارت شتاب بدهی تلفن ثابت خود را پرداخت کنند.

مشترکان تلفن ثابت استان تهران می‌توانند هزینه کارکرد دوره دوم تلفن ثابت خود را هم‌اکنون از طریق سیستم پیام ارسال 1818 دریافت و پرداخت کنند.

بر این اساس مشترکان می‌توانند علاوه بر سیستم 1818 با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران (www.tct.ir) و ورود به قسمت صدور و پرداخت قبوض و وارد کردن شماره تلفن و کدپستی 10 رقمی از هزینه کارکرد تلفن ثابت خود مطلع و از طریق پرداخت اینترنتی مبلغ بدهی خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در این باره گفته بود: مشترکان تلفن ثابت در سطح استان می‌توانند حتی بدون داشتن قبض، قبوض خود را پرداخت کنند.

محمد روح‌الهی درباره سامانه خدمات الکترونیکی 1818 مخابرات استان تهران اظهار کرده بود: مشترکان می‌توانند حتی بدون قبض و با برقراری تماس با سامانه خدمات الکترونیکی 1818 شماره مورد نظر را اعلام و پس از وارد کردن شماره کارت و رمز دوم کارت قبض خود را پرداخت کنند.

به گفته او در سامانه خدمات الکترونیکی 1818 مخابرات استان تهران، تمامی مشترکان حقیقی و حقوقی تلفن ثابت می‌توانند بدون نیاز به رمز از طریق خط تلفن خود و فقط برای همان خط به دریافت صورت حساب ریز مکالمات به صورت شنیداری اقدام کنند.

گفتنی است اعلام عدم بدهی مشترک بلافاصله پس از پرداخت توسط وی، پخش صوتی اطلاعات مندرج برروی صورتحساب، پخش صوتی ریز مکالمات بین‌شهری، بین‌الملل و تماس‌های انجام شده از تلفن ثابت به همراه، ارسال ریزمکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک به نمابر وی، اعلام کارکرد میان دوره علی‌الحساب مشترک و اعلام صورتحساب آخرین دوره و نیز دوره‌های قبل (تا 6 دوره) از امکانات سامانه 1818 است.

اما طبق اعلام روابط عمومی سیار ایران این کار یعنی صادر نشدن قبض برای صورت‌حساب‌های زیر 3 هزار تومان، برای قبوض تلفن همراه انجام نمی‌گیرد؛ یعنی برای همه مشترکان تلفن همراه قبض با هر مبلغی که باشد صادر می‌شود.

کد خبر 117546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز