همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از ارائه سامانه جدیدی روی تلفن ثابت به نام ( 8 * ) یا 8 ستاره خبر داد.

telephone dial pad

آقای فیضی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: مشترکان استان‌هایی که سامانه 8 ستاره در آنها فعال شده است با گرفتن شماره  8 و *  از خدماتی چون پخش آیات قرآن کریم، سامانه 1818 ، سامانه 118 ، لطیفه، صندوق صوتی، سرگرمی اتصال به 110، اورژانس و .... بهره می‌برند.

وی افزود: با توجه به توسعه خدمات نوین تلفن ثابت و زیر ساخت‌های انجام شده در استان‌های کشور، شبکه خدماتی 8 ستاره در برخی استان‌ها به صورت آزمایشی راه اندازی شده و در تعدادی از استان‌ها، هم اکنون فعال و قابل استفاده است.

فیضی با بیان اینکه مشترکان با گرفتن شماره  8 * از خدمات رفاهی و سرگرمی که در این سامانه تعبیه شده است بهره می برند، گفت: بهره برداری آزمایشی از سامانه نوین مخابراتی 8 ستاره در مرحله نخست خدمات ارزش افزوده نخستین بار در شرکت مخابرات استان خراسان رضوی راه اندازی و بعد از آن در استان‌های آذربایجان شرقی و فارس بهره برداری شد و تا پایان سال در سراسر کشور فعال می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: با راه اندازی این سامانه، امکان ذخیره پیام صوتی برای مشترکان فراهم می‌شود و بهره مندی از قرائت کلام ا... مجید، دیوان شاعران معروف، دفتر تلفن، سرویس سلامت، فال حافظ، موسیقی، سرگرمی کودکان و ... از جمله خدمات تعبیه شده در این سرویس است که قابل افزایش تا 50 محتوا است.

فیضی با بیان اینکه این سامانه یکی از سرویس‌های ارزش افزوده روی تلفن ثابت است درباره علت نامگذاری آن گفت: به علت اینکه نخستین استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد بود، عدد 8 به خاطر امام هشتم (ع) انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این خدمات در سی روز نخست به صورت رایگان ارائه می‌شود، افزود: بعد از این مدت و پس از تصویب قیمت پیشنهادی که به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است، سه هزار تومان به صورت ماهانه از مشترک دریافت خواهد کرد.

کد خبر 141200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز