ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز چهاردهم مهر به مصاف تیمی می‌رود که در تاریخ 53ساله فعالیت خود، بیش از 50عنوان قهرمانی کسب کرده است.

فوتبال - یاسر قحطانی

در عربستان هیچ تیمی شهرت الهلال را ندارد. این تیم در شبه‌جزیره عربستان به موج آبی شهرت دارد و آن را پرطرفدارترین تیم ریاض می‌خوانند که به افتخارش در هر مسابقه‌ای که در ورزشگاه ملک‌فهد برگزار می‌کند، ورزشگاه آبی آبی می‌شود. الهلال بعد از استقلال تهران، پر تماشاگرترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان امسال است که نشان از اهمیت این تیم در فوتبال شبه‌جزیره دارد.
الهلال با مربیگری اریک گرتس بلژیکی که سابقه مربیگری تیم‌های المپیک مارسی، گالاتاسرای ترکیه، ولفسبورگ آلمان، پی‌اس‌وی آیندهوون هلند و بروژ بلژیک را در کارنامه دارد، برای راهیابی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا توانسته تیم‌هایی چون السد قطر، الاهلی امارات، مس کرمان، بنیادکار ازبکستان و الغرافه قطر را مغلوب کند.

الهلال تا به حال 12بار عنوان قهرمانی لیگ عربستان را به دست آورده و 6بار هم فاتح جام پادشاهی این کشور شده است. موج آبی 7قهرمانی جام ولیعهد را در کارنامه دارد و 7بار هم فاتح جام فدراسیون عربستان شده است. الهلال عربستان در سال‌های 1992 و 2000قهرمان آسیا شده و 2بار هم در سال‌های1997 و 2002 به‌عنوان قهرمانی رقابت‌های جام برندگان جام آسیا دست پیدا کرده است. الهلال در سال‌های 1997 و 2000 موفق به کسب عنوان قهرمانی سوپرجام آسیا شده است. این تیم 2بار فاتح جام قهرمانی عرب شده و 2بار هم جام خلیج‌فارس را بالای سر برده است. الهلال در سال‌های2000 و 2001 به ترتیب فاتح جام‌های برندگان جام عرب و سوپرجام عرب شده است. لی‌یونگ‌پیو از کره‌جنوبی، کریستین ویلهلمسون سوئدی و میرل رادوی رومانیایی بازیکنان خارجی الهلال هستند.

منصور ابراهیم زاده رویارویی با الهلال را یک بازی سخت توصیف می‌کند. او می‌گوید:«ما با شکست پوهانگ یک حریف سخت را پشت سر گذاشتیم ولی حالا با یک تیم پرقدرت دیگر بازی داریم و همین‌که الهلال تا اینجا صعود کرده است، نشان از قدرت بالای نماینده عربستان دارد». او در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید شکست دادن این تیم سخت باشد، تاکید می‌کند: «وقتی با بنیادکار، الاتحاد، پوهانگ و خیلی از تیم‌های دیگر هم بازی داشتیم این حرف را می‌زدند ولی ما هیچ هراسی از الهلال نداریم و امیدوار به شکست این تیم هستیم.

اتفاقا بازی با تیم‌های غرب آسیا برای ما آسان‌تر است و در نیمه نهایی هم به شکست الهلال فکر می‌کنیم».محمدرضا خلعتبری، بازیکن تاثیرگذار ذوب آهن که گل صعود این تیم را مقابل پوهانگ به ثمر رساند، در مورد دیدار با الهلال می‌گوید: «تمام بازی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا سخت است و نمی‌توان از آن به راحتی عبور کرد. فعلا فیلم‌های الهلال را آنالیز نکرده‌ایم اما قطعا با شناخت کافی به مصاف آنها خواهیم رفت. به‌نظر من بازی با الهلال سخت‌ترین مسابقه ما در این جام خواهد بود. برای رسیدن به فینال فرقی نمی‌کند که در بازی رفت میزبان باشیم یا برگشت.

ما در هر حال محکوم به پیروزی هستیم، چراکه صعود به فینال آرزویی است که سال‌هاست برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ایم و این فرصت ارزشمند را به راحتی از دست نخواهیم داد».او ادامه می‌دهد:«مدت‌هاست که تیمی از ایران در آسیا قهرمان نشده و فقط یک نایب قهرمانی بود که سپاهان به‌دست آورد. ما سعی می‌کنیم به فینال برسیم و قهرمان شویم چرا که قهرمانی ما پلی خواهد شد برای موفقیت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا».

کد خبر 117107

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز