چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

بی دلیل نبود که سرمربی پوهانگ قبل از بازی از اهمیت خلعتبری در تیم ذوب‌آهن گفته بود.

فوتبال

او توانست تنها موقعیتی را که به دست آورد به گل صعود تیم‌اش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کند. در فاصله 10دقیقه به پایان وقت قانونی بازی و در شرایطی که به‌نظر می‌رسید تک گل نیمه اول پوهانگ برای صعود مدافع عنوان قهرمانی کافی باشد، مهاجم ملی پوش ذوب‌آهن توانست از یک لحظه غفلت مدافعان پوهانگ استفاده کند و با ضربه دقیقی که از گوشه راست محوطه جریمه به زاویه مخالف زد، بازی را به تساوی بکشاند.

البته روی این گل نقش حدادی فر هم کمتر از خلعتبری نبود، چرا که هافبک ملی پوش ذوب در شرایطی که از سوی 2 بازیکن میزبان تحت فشار بود، پاس عمقی دقیقی را فرستاد. قبل از این بازیکنان ذوب سانترهای زیادی داشتند که با درخشش مدافعان پوهانگ، به‌ویژه کاپیتان این تیم بی‌اثر مانده بود.

در 10 دقیقه باقی مانده، پوهانگ تلاش زیادی برای زدن گل دوم داشت تا حداقل بازی را به وقت اضافه ببرد ولی بهترین موقعیت این تیم در دقیقه 82 با ضربه سر بی‌دقت آلمیر از روی خط 6 قدم از دست رفت.

اخراج مهدی رجب‌زاده به‌دلیل اتلاف وقت در دقیقه 87، فشار تیم میزبان را در لحظات پایانی بیشتر کرد ولی بازیکنان ذوب که سینا عشوری هم برای حفظ نتیجه به ترکیب‌شان اضافه شده بود، فرصت دیگری به پوهانگ ندادند. بدین‌ترتیب ذوب‌آهن به لطف پیروزی 2 بر یک بازی رفت و با برتری 3 بر 2 در مجموع به نیمه نهایی رسید.

شروع ضعیف ذوب‌آهن

ذوب‌آهن اما در این بازی شروع خوبی نداشت. پوهانگ طبق پیش‌بینی بازی را تهاجمی شروع کرد و چند بار توانست از سمت راست دفاع ذوب‌آهن نفوذ کند و صاحب موقعیت شود. سرانجام در دقیقه دهم مقاومت ذوب‌آهن شکست. هافبک پوهانگ یک بار دیگر از سمت راست دفاع ذوب - فضای بین حسینی و احمدی- نفوذ کرد و توپ را به تیر یک فرستاد تا کیم جائه سونگ کار را تمام کند. در ادامه این نیمه، برتری پوهانگ ادامه داشت و ذوب‌آهن نتوانست خطری روی دروازه میزبان به‌وجود آورد.

ذوب‌آهن نیمه دوم را تهاجمی‌تر شروع کرد و بازی را دردست گرفت ولی باز هم در ایجاد موقعیت گل ناتوان بود. پوهانگ اما در این دقایق روی ضدحملات بسیار خطرناک بود. در دقیقه 59 مهاجم این تیم در موقعیت تک به تک قرار گرفت ولی گردان با خروجی عالی مانع از گل دوم این تیم شد.

در دقیقه 63 ابراهیم‌زاده ترجیح داد برای تقویت خط حمله‌اش اسماعیل فرهادی را جانشین قاضی کند که نمایش ضعیفی داشت. با وجود این در این لحظات احتمال گل دوم پوهانگ بیشتر از گل تساوی ذوب بود. در دقیقه 69 نوبت سئول کی هیون بود که یک فرصت عالی دیگر را از دست بدهد. این مهاجم ملی پوش حتی گردان را هم دریبل زد ولی در مقابل دروازه خالی ترجیح داد به جای بغل پای ساده شوت محکمی بزند که توپ به بالای دروازه رفت؛ اشتباهی که قطعا او بابت آن حسرت خواهد خورد.

فرصت‌های پوهانگ

از دست رفتن فرصت‌های پوهانگ به بازیکنان ذوب این امیدواری را می‌داد که با زدن یک گل می‌توانند به نیمه نهایی برسند.
در ادامه حملات ذوب، رجب‌زاده در دقیقه 76 فرصت خوبی در داخل محوطه جریمه به دست آورد ولی به جای ضربه زدن ترجیح داد نفوذ کند و فرصت ضربه زدن را از دست داد. 4 دقیقه بعد اما همکاری حدادی فر و خلعتبری ذوب‌آهن را به گل تساوی و موفقیتی تاریخی رساند.

حالا ذوب‌آهن باید آماده بازی در نیمه نهایی شود. ابراهیم‌زاده اما در آن بازی رجب‌زاده را به‌دلیل محرومیت نخواهد داشت و مهم‌تر از آن باید به فکر ترمیم ایرادهای خط دفاعی‌اش باشد.ترکیب ذوب‌آهن: شهاب گردان، محمد حسینی، علی احمدی، محمد قاضی (از دقیقه 63 اسماعیل فرهادی)، فرشید طالبی، قاسم حدادی‌فر، ایگور کاسترو، احمد محمدپور (از دقیقه 78 حسین ماهینی)، مهدی رجب‌زاده، شاهین خیری، محمدرضا خلعتبری.

کد خبر 116709

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز