چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

محمود مولایی: هادی عقیلی، مدافع سپاهان یکی از بازیکنان ثابت این تیم در لیگ نهم بود.

این تیم توانست 2‌هفته مانده به پایان لیگ، قهرمان شود؛ اتفاقی که در مسابقه سپاهان مقابل ابومسلم افتاد و این تیم در مشهد با گرفتن یک امتیاز قهرمانی را به دست آورد.
با وجود این عقیلی معتقد است سپاهان پیش از این مسابقه هم می‌توانست قهرمان شود و می‌گوید: «سپاهان در طول این فصل نمایش قابل قبولی داشت. ما جلوی ابومسلم‌ هم بازی خوبی انجام  دادیم، اما شرایط حریف طوری بود که باید ما را شکست می‌داد. برای همین بازی با ابومسلم هم حساس شده بود».

هرچند سپاهان با مربیگری امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر موفق بود، ولی در لیگ قهرمانان آسیا در همان دور مقدماتی حذف شد. در عین حال، سپاهان در جام حذفی هم موفق نبود و این تناقض داشت با آنچه سرمربی و بازیکنان سپاهان در ابتدای فصل می‌گفتند؛ اینکه سپاهان هر سه جام را می‌خواهد. هادی عقیلی توضیح می‌دهد که چرا سپاهان نتوانست در دو جام دیگر موفق باشد اما پیش از آن از قهرمانی زودهنگام تیمش در لیگ برتر صحبت می‌کند.

  • فکر می‌کردید 2هفته قبل از پایان لیگ و بعد از بازی با ابومسلم در مشهد قهرمان شوید؟

ابومسلم احتیاج به برد داشت و حریف آسانی نبود. متأسفانه این تیم به لیگ پایین‌تر سقوط کرد ولی برای ما خیلی خوب شد که قهرمان شدیم. جشن کوچکی هم در مشهد گرفتیم و خوشحالیم که زحماتمان نتیجه داد.

  • سپاهان در طول فصل معمولا با فاصله از تیم دوم جدول، صدرنشین بود اما مواقعی هم بود که ذوب‌آهن فاصله امتیازش را با سپاهان کم می‌کرد و این نشان می‌داد که در مواقعی سپاهان هم دچار افت شده؛ نظر شما چیست؟

همینطور است. ما لیگ را هم خوب شروع نکردیم. در همان هفته اول به استقلال باختیم و 3-2 بازی دیگر هم خوب نبودیم. می‌توانست این باخت‌ها ادامه داشته باشد ولی به‌خودمان آمدیم و صدر جدول را به‌دست آوردیم. در واقع جهش کردیم و در طول فصل کمتر دچار افت شدیم. قبول دارم که در اواسط فصل باخت‌هایی هم داشتیم.

  • پیش از شروع فصل، باشگاه سپاهان خریدهای خوبی داشت؛ بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، ابراهیم توره و آل‌نعمه را به خدمت گرفت و همینطور قلعه‌نویی سرمربی سپاهان شد. درواقع تیم شما هزینه‌های زیادی کرد که  اتفاقا این موضوع خبرساز هم شده بود.

قبول دارم که حضور آنها در سپاهان تأثیر زیادی در موفقیت ما داشت. ما بازیکنان خوب زیادی داریم و یکی از مربیان خوب لیگ را هم در اختیار داشتیم. قبول دارم که هزینه زیادی هم کردیم و نتیجه آن هم قهرمانی سپاهان بود. اگر خرید نمی‌کردیم، باعث شادی مردم اصفهان نمی‌شدیم. الان همه مردم این شهر خوشحال هستند ولی بقیه تیم‌ها هم اگر بیشتر از ما هزینه نکرده باشند، کمتر از سپاهان هزینه نکرده‌اند.

قرارداد بازیکنان استقلال کمتر از قرارداد بازیکنان ما نیست؛ وضعیت پرسپولیس هم همینطور است. حتی در بعضی مواقع استیل‌آذین هزینه بیشتری نسبت به بقیه تیم‌ها کرده است.

  • البته بیشتر از این موضوع، بحث «فوتبال ناپاک» مطرح شد و حاشیه‌های زیادی هم برای باشگاه سپاهان به همراه داشت؛ به‌خصوص صحبت‌های غیرمستقیم مرفاوی درباره داوری لیگ و اینکه داوری‌ها به سود سپاهان است.

این صحبت‌ها حمله به سپاهان بود و ما را زیر‌سؤال می‌بردند؛ یعنی ما لیاقت قهرمانی نداریم. فکر می‌کنم کمیته انضباطی باید به این مسائل رسیدگی می‌کرد. کمیته داوران هم می‌توانست از این افراد شکایت کند. وقتی می‌گویند سپاهان از داوری سود می‌برد، یعنی ما رشوه و پول به آنها داده‌ایم.

  • به غیر از سرمربی استقلال، جعفری- مدیرعامل مقاومت سپاسی- هم به نحوه داوری‌های بازی‌های سپاهان اعتراض کرد و حتی گفت که حرف‌های مرفاوی درست بوده است.

او به داوری بازی ما با مقاومت اعتراض داشت. اما او به یاد داشته باشد که این بازی روی برف و در شرایط نامناسبی برگزار شد. این مسابقه نیمه‌تمام ماند و بعد از آن آقای جعفری مصاحبه‌های بدی علیه سپاهان انجام داد. جالب اینکه مقاومت‌سپاسی بعد از آن بازی دیگر نتوانست نتایج قابل قبولی در لیگ به دست بیاورد و احتمال اینکه سقوط کند زیاد است. با همه اینها من فکر می‌کنم تیم خوبی داریم و لیاقت رسیدن به قهرمانی را داشتیم.

  • در ابتدای فصل امیدوار بودید در هر سه جام (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان) موفق شوید ولی در لیگ قهرمانان حذف شدید؛ درحالی که به نظر می‌رسید به‌راحتی از گروه خودتان صعود کنید. قبول دارید؟

 همه دیدند که می‌توانستیم جلوی العین برنده باشیم. تعداد گل‌هایی که نزدیم، زیاد بود. فوتبال بی‌رحم است دیگر. العین یک پنالتی به دست آورد و بعد از آن تنها روی یک اتفاق گل زدند. دیدید که جلوی دروازه رحمتی موقعیت ویژه‌ای به دست نیاوردند و رحمتی کار سختی نداشت. ولی توپ‌های عماد رضا به تیر دروازه خورد و موقعیت‌های دیگری هم داشتیم.

  • قبل از این مسابقه، صحبت از سرگروهی سپاهان بود. در ضمن بحث این بود که سپاهان در مرحله حذفی ممکن است با استقلال بازی کند. اصلا صحبتی از حذف این تیم نبود ولی چه اتفاقی در این بازی افتاد که برخلاف همه پیش‌بینی‌ها بود؟

مجموعه تیم‌ ما جلوی العین مغرور شده بودند. ما بازی را مغرورانه شروع کردیم و همانطور که گفتید هیچ‌کس درباره حذف سپاهان صحبت نمی‌کرد ولی مغرور شدیم و باختیم.

  • قلعه‌نویی سال گذشته با استقلال هم در لیگ قهرمانان موفق نبود و برخی معتقدند این مربی در لیگ قهرمانان نمی‌تواند مربی موفقی باشد. با این گفته موافق هستید؟

قبول ندارم. اگر توپ‌های ما جلوی العین به گل تبدیل می‌شد، سپاهان یک صعود تاریخی داشت. به هر حال اتفاق، دیگر افتاد.

  •  سپاهان در جام حذفی هم موفق نبود. شما دلیل آن را در چه چیزی می‌دانید؟

چهار تیمی که در لیگ قهرمانان حضور داشتند، نتوانستند موفقیتی در جام‌حذفی به‌دست بیاورند چون بازی‌ها بسیار فشرده بود. باید این را هم بگویم که جام حذفی هدف سپاهان نبود و ما جلوی صبا با تمام قوا بازی نکردیم. هدف سپاهان جام باشگاه‌های آسیا در سال آینده است.

کد خبر 107251

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز