چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

با قطعی شدن قهرمانی سپاهان و سقوط ابومسلم و استقلال اهواز در هفته سی و دوم، حالا همه نگاه‌ها در لیگ برتر به تعیین سرنوشت سهمیه‌های آسیایی و همچنین آخرین تیم سقوط‌کننده است

مسابقات هفته سی‌و‌سوم لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که نتایج اکثر بازی‌ها در باز شدن گره‌های لیگ تاثیرگذار است‌ اما  بازی سپاهان و پیکان اهمیتی در جدول ندارد و تنها جشن قهرمانی تیم اصفهانی محسوب می‌شود.

فولاد – ذوب آهن

ذوب آهن - تیم دوم جدول - میهمان فولاد است و می‌خواهد با گرفتن 3 امتیاز یک گام دیگر به نایب قهرمانی نزدیک شود.‌ این در حالی است که فولاد، تیم دوازدهم جدول، مصمم به پیروزی است تا از ماندن در لیگ مطمئن شود و سرنوشت بقایش به بازی روز پایانی در بوشهر کشیده نشود.

ابراهیم‌زاده درباره شرایط تیمش قبل از بازی در اهواز می‌گوید: «شرایط ما بد نیست.  به هر حال بازیکنان ما به بازی‌های فشرده عادت کرده‌اند. تیم ما برای این مسابقه شهاب گردان،  علی احمدی و سینا عشوری را به‌دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارد که تاثیراتی را روی تیم ما خواهد داشت.

از طرفی ما با تیم خوب و قدرتمندی بازی داریم. فولاد هم با توجه به شرایطش برای کسب 3 امتیاز در خانه‌ خود به مصاف ما می‌آید ولی ذوب‌آهن برای قطعی کردن نایب‌قهرمانی‌اش در لیگ امسال چاره‌ای جز پیروزی در این مسابقه ندارد. ممکن است فوتبال باشگاهی‌ ما نتواند هر 4 سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به‌دست آورد؛ بنابراین اگر 3 تیم در مسابقات سال آینده حاضر باشند، ما چاره‌ای جز دوم شدن در لیگ امسال نداریم.»‌

مجید جلالی، سرمربی فولاد هم درباره این بازی می‌گوید: «‌ هرچند می‌دانیم بازی سخت و سنگینی در پیش داریم اما بچه‌های ما انگیزه فوق‌العاد‌ه‌ای دارند و برای غلبه بر ذوب بسیار مصمم هستند. ما در این چند روز تمرینات خوبی داشتیم و می‌دانیم برای بقا در لیگ همه چیز دست خودمان است.»

استقلال- راه‌آهن

استقلال هم که یکشنبه در بوشهر به پیروزی رسید، امیدوار است که با شکست دادن راه‌آهن و توقف ذوب آهن به رده دوم صعود کند. استقلال تنها 2 امتیاز با ذوب آهن فاصله دارد و حتی درصورت تساوی تیم اصفهانی هم به‌دلیل تفاضل گل به رده دوم صعود می‌کند.

راه‌آهن هم هرچند با پیروزی مقابل پیکان به رتبه چهاردهم صعود کرده، ولی می‌داند که درصورت شکست ممکن است دوباره به منطقه سقوط برگردد. مرفاوی معتقد است که تیمش بازی سختی دارد: «در روزهای پایانی فصل،  بازی‌ها بسیار دشوار شده است؛

به‌خصوص برای تیم‌های بالا و پایین جدول.‌ ولی‌ با شکست دادن تیم راه‌آهن می‌توانیم روحیه مضاعفی را برای دیدار مقابل الشباب عربستان به‌دست آوریم.» تارتار، سرمربی راه‌آهن هم به پیروزی فکر می‌کند:« با توجه به برد مقابل پیکان تیم روحیه خوبی دارد و تمام هدفمان این است که ‌با کسب 3 امتیاز تکلیف خود را روشن کنیم و دیگر کار را به روز آخر نرسانیم. می‌توانیم مثل‌ ‌ دور رفت،‌ این تیم را شکست دهیم‌‌.»

 ابومسلم - پرسپولیس

مشخص نیست بازیکنان ابومسلم بعد از سقوط به دسته اول با چه روحیه‌ای به زمین بیایند ولی پرسپولیسی‌ها که مقابل استیل‌آذین 2 امتیاز از دست دادند، نمی‌خواهند مشهد را هم بدون پیروزی ترک کنند.

هرچند پرسپولیس امید زیادی دارد با پیروزی در فینال جام حذفی سهمیه آسیا را بگیرد ولی دوست‌ندارد لیگ را در رتبه پایینی به پایان برساند. پرسپولیس با وجود فاصله 3 امتیازی‌اش با استقلال هنوز از بازگشت به رتبه سوم ناامید نیست و از سوی دیگر نمی‌خواهد استیل آذین که در فاصله 2  امتیازی این تیم است‌، سبقت بگیرد. ‌

‌مقاومت - شاهین

جدال تیم‌های شانزدهم و پانزدهم برای هر دو تیم بازی مرگ و زندگی است. مقاومت که مثل شاهین 36 امتیازی است می‌خواهد در خانه به پیروزی برسد تا از منطقه سقوط خارج شود. شاهین هم به هیچ وجه دوست ندارد رقیب مستقیمش به 3 امتیاز برسد و می‌داند که درصورت تساوی هم سرنوشت بقا در روز پایانی در اختیار خودش خواهد بود.

کد خبر 106755

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز