همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی در خصوص قاتل دومین پزشک تهرانی و نیز شایعه توقف شماره‌گذاری پراید توضیحاتی ارائه کرد.

احمدی مقدم

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات ایمنی ـ امنیتی و پلیسی، درباره اطلاع‌رسانی نکردن پرونده‌ قتل دو پزشک پایتخت از سوی پلیس اظهار کرد: ممکن است برخی اظهار نظرها در برخی پرونده‌ها موجب گم شدن سرنخ شود.

 وی اظهار کرد: در روند رسیدگی به پرونده‌ برای بر طرف شدن نگرانی برخی از مسوولان موضوع را به آن‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم تا در جریان پرونده‌ باشند، اما آن‌ها روند پرونده‌ را اطلاع‌رسانی می‌کنند که من به شخصه این موضوع را نمی‌پذیرم.

 وی در عین حال تصریح کرد: وزیر بهداشت نگرانی‌هایی را درباره امنیت کادر پزشکی داشتند و این اطلاع رسانی که از سوی ایشان صورت گرفته است، به همین دلیل بوده است.

 پسر بیمار فوتی در قتل دومین پزشک تهدیدش را عملی کرد

 احمدی مقدم ، ادامه داد: خوشبختانه در رسیدگی به این پرونده‌ها به سریالی بودن قتل‌ها نرسیدیم، بلکه موضوع شخصی بوده است و در قتل دومین پزشک که متهم دستگیر شد، مادر این متهم بیمار، این پزشک بوده است که در اتاق جراحی جان باخته بود و این متهم تهدید خود را نسبت به این پزشک عملی کرد.

 وی افزود: کاش این پزشک که جان خود را از دست داد، پیش از این پلیس را در جریان این تهدید قرار می‌داد.

 فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بحث امنیتی و سیاسی بودن این قتل‌ها شایعه است و این دو قتل مانند قتل‌های دیگر به وقوع پیوسته است که پرونده‌ در حال بررسی است و این گونه اظهار نظرها موجب ایجاد نگرانی در جامعه می‌شود.

 وی درباره مجروح شدن دو پرستار در یاسوج به وسیله سلاح‌های سرد و موضوع استقرار پلیس در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: جامعه پزشکی وسعت زیادی دارد و در این اماکن هم مریض‌ها در شرایط خاصی هستند و ممکن است واکنش‌هایی را در مواقعی خاص نشان دهند.

 احمدی مقدم افزود: اگر یک حادثه‌ای در یاسوج به وقوع پیوسته است، به این معنا نیست که تمام مراکز درمانی، امنیت پایینی دارند و نیاز به استقرار پلیس دارد.

 وی خاطر نشان کرد: حتی اگر پلیس بخواهد برای هر مراکز درمانی نگهبان بگذارد، با موضوع کمبود نیرو مواجه می‌شود، نباید این مطالبات را این گونه نامطلوب انجام دهیم.

 فرمانده نیروی انتظامی درباره عملکرد پلیس پس از وقوع حادثه تروریستی اخیر مهاباد هم اظهار کرد: این ماموریت بر عهده سپاه بود، چون حادثه در منطقه‌ای که بخش عملیاتی قرارگاه «حمزه» است، رخ داد.

 وی اضافه کرد: نیروی انتظامی با انسداد مرزی و افزایش گشت‌ها می‌تواند همکاری‌های لازم را در این رابطه انجام دهد، اما من در رابطه با این حادثه اظهار نظری نمی کنم.

 احمدی مقدم درباره آمار تلفات تصادفات روزهای پایانی شهریور ماه هم اظهار کرد: نیروی انتظامی با حضور در تصادفات تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای را ثبت می‌کنند، اما اگر شخصی در بیمارستان و یا یک ماه پس از حادثه جان خود را از دست دهد، توسط پلیس ثبت نمی‌شود، در نتیجه ممکن است بین آمار نیروی انتظامی و پزشکی قانونی تفاوت‌های وجود داشته باشد که البته این موضوع به معنای تناقض آماری نیست، بلکه اصلاح آماری است.

 میزان تلفات سر صحنه تصادفات در شهریور ماه افزایش یافته است

 وی در عین حال تصریح کرد: میزان تلفات سر صحنه تصادفات در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 از توقف شماره‌گذاری پراید بی‌اطلاعم

 فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا شماره گذاری خودروی «پراید» متوقف شده است، گفت: فرایند تایید استانداردها در کشور پیچیده است، اما استانداردهایی که از سوی سازمان استاندارد تایید می‌شود ملاک قانونی پلیس است، هر چند باید توجه داشته باشیم که استانداردها هم باید ارتقاء پیدا کند.

 وی اضافه کرد: ناامن ترین خودروی کشور به دلیل ارزانی پر تیراژترین خودرو محسوب می‌شود،‌ در حال حاضر اطلاع ندارم که توقف شماره‌گذاری پراید اعلام شده است یا نه، اما عدم شماره گذاری هر محصولی را اعلام کنند ما عمل خواهیم کرد.

 احمدی مقدم در عین حال افزود: هر چند جاهایی هم است که استاندارد نبودن برخی از خودروها را اعلام می‌کنند و اما توجهی به آن نمی‌شود.

 وی ادامه داد: در رابطه با برخی از خودروها مانند «هوو» اعلام کرده‌ایم که اگر این محصولات استاندارد هم به حساب آیند، پلیس سخت‌گیری بیشتری را در این باره داشته باشد.

 ارسال طرح جامع دستگاه‌های شنود به شورای امنیت برای تصمیم‌گیری

 فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر تدوین طرح جامع دستگاه‌های شنود، اظهار کرد: پیش از این هم گفته‌ایم که این پیش‌نویس این طرح را به شورای امنیت می‌دهیم تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

 وی درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات ایمنی ـ امنیتی و پلیسی هم گفت: با برگزاری این نمایشگاه هر ساله شاهد توسعه کمی و کیفی آن هستیم به طور ی که در سال‌های اول برگزاری بیشتر تجهیزات سخت افزاری و ساخت کشورهای خارجی بود، اما در سال‌های اخیر این تجهیزات نرم افزاری شده است و بسیاری از تولیدات داخلی هستند.

 احمدی مقدم با اشاره به این که هدف از برگزاری این نمایشگاه رسیدن به تجهیزات مطلوب و ارائه این تجهیزات به سازمان‌های متولی است، افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی پلیس به دنبال استقلال، خودکفایی و خودباوری در کشور است، این موضوع بدان معنا نیست که از تکنولوژی روز جهان نمی‌خواهیم استفاده کنیم، بلکه در حال حاضر رقابت سازنده‌ای بین شرکت‌های تولید کننده داخلی و خارجی ایجاد شده است.

کد خبر 117056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز