یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: با اعتراف 2مظنون دستگیرشده به تیراندازی مرگبار به سوی متخصص قلب، راز این جنایت هولناک فاش شد.

بعد از ظهر چهارشنبه گذشته، دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب و عروق و استاد دانشگاه بعد از ترک مطبش سوار خودروی خود شد تا راهی خانه‌اش در نارمک شود. حدود ساعت 19:30، وقتی این پزشک خوشنام 53 ساله مقابل خانه‌اش توقف کرد و از ماشین پیاده شد، ناگهان 2 مرد موتورسوار شروع به تیراندازی به سوی او کردند و سپس با سرعت زیاد پا به فرار گذاشتند.

شاهدان با مشاهده این صحنه، به کمک پزشک میانسال رفتند و همزمان ماجرا را به پلیس و اورژانس خبر دادند. لحظاتی بعد، پیکر نیمه‌جان دکتر سرابی به بیمارستان امام حسین(ع) انتقال یافت و تلاش پزشکان برای نجات جان او شروع شد.

شروع تحقیقات

از آنجا که تیراندازی به سوی دکتر سرابی کمتر از 24 ساعت پس از قتل دکتر عبدالرضا سودبخش در مقابل مطبش در بلوار کشاورز رخ داده بود، این فرضیه که شلیک‌ها سریالی باشند، مد نظر قرار گرفت. آنچه این فرضیه را پر رنگ‌تر می‌کرد شباهت‌های زیادی بود که بین هر دو حادثه وجود داشت. در هر دو حادثه، 2 گلوله شلیک شده و عاملان هر دو تیراندازی هم 2 مرد موتورسوار بودند.

با وجود این، پلیس در همان بررسی‌های اولیه به سرنخ‌هایی دست یافت که نشان می‌داد شلیک‌ها ارتباطی با هم ندارد. این سرنخ‌ها را آشنایان و همکاران دکتر سرابی در اختیار پلیس قرار دادند. آنها گفتند که این پزشک میانسال از چندی قبل مورد تهدید قرار می‌گرفت و تهدید‌کننده‌ها کسی نبودند جز بستگان فردی که مدتی قبل بیمار دکتر بود اما یک ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان، بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داده بود.

مرگ در بیمارستان

با این فرضیه که جنایت از سوی بستگان همان بیمار صورت گرفته باشد، تحقیقات برای دستگیری آنها شروع شد. این در حالی بود که دکتر سرابی بعد از 2 روز جدال با مرگ، به‌علت خونریزی شدید روی تخت بیمارستان جان باخت.

این پرونده جنایی در اختیار تیم مبارزه با قتل اداره آگاهی تهران قرار گرفت و ماموران بعد از بررسی‌های تخصصی موفق شدند 2 نفر از بستگان بیمار دکتر سرابی را که او را تهدید به مرگ می‌کردند، دستگیر کنند. خیلی زود بازجویی از 2 مظنون پرونده شروع شد و متهمان بعد از گذشت حدود 48 ساعت، لب به اعتراف گشودند و به تیراندازی مرگبار به سوی دکتر سرابی اعتراف کردند.

آنها گفتند به خاطر اینکه تصور می‌کرده‌اند عامل مرگ یکی از اقوامشان دکتر سرابی است، از یکی از شهرهای غربی کشور راهی تهران شده و بیشتر از 10 روز همه رفت‌وآمدهای او را زیرنظر گرفته‌اند. سپس شامگاه چهارشنبه گذشته با استفاده از سلاحی که از قبل تهیه کرده بودند، به سوی او شلیک کرده و سپس پا به فرار گذاشته بودند. بعد از اعترافات هر دو متهم، بازپرس شهریاری برای آنها قرار بازداشت صادر کرد و هم‌اکنون تحقیقات تکمیلی درخصوص این جنایت ادامه دارد.

پزشک متخصص

گرچه متهمان ادعا می‌کنند که دکتر سرابی را عامل مرگ یکی از اقوامشان می‌دانند اما یکی از پزشکان بیمارستان‌ خاتم‌الانبیاء که از نزدیک با مرحوم دکتر سرابی همکاری داشت در گفت‌وگو با همشهری گفت: مدتی قبل بیماری از یکی از شهرهای غربی کشور به تهران منتقل شده و در بیمارستانی که دکتر در آنجا کار می‌کرد بستری شد. دکتر سرابی برای تشخیص بیماری، این زن را مورد آنژیوگرافی قرار داد و مدتی بعد بیمار مورد نظر از بیمارستان مرخص شد و به شهر خودش برگشت اما بعد از حدود یک ماه، این زن بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داد.

متأسفانه از همان زمان به بعد اقوام این بیمار تصور می‌کردند که عامل مرگ او، دکتر سرابی بوده است درحالی‌که آنژیوگرافی انجام شده از نظر علمی و پزشکی هیچ ارتباطی با سکته مغزی بیمار ندارد و دکتر سرابی از متخصصان مجرب قلب کشور به شمار می‌رفتند.

وی ادامه داد: متأسفانه بعد از این ماجرا، تهدیدهای بستگان بیمار شروع شد و این تهدیدها تا جایی پیش رفت که آنها سرانجام نقشه قتل دکتر خوشنام را عملی کردند. به گفته این پزشک، دکتر سرابی از کسانی بود که در سال 55 با رتبه ممتاز در رشته پزشکی قبول شده و در کارنامه‌‌اش سال‌ها تجربه و سابقه‌ درخشان را داشت.

او در زمان جنگ هم کمک شایانی به رزمندگان و مجروحان کرده بود. این گزارش حاکی است که تحقیقات برای کشف راز قتل دکتر سودبخش که کمتر از 24ساعت قبل از حادثه دردناک شلیک به دکتر سرابی رخ داده است، همچنان ادامه دارد.

کد خبر 116960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز