گروه حوادث: کینه قدیمی و انتقام‌جویی مرد جنایتکار، جنایتی را رقم زد که 3 مرد قربانی آن شدند

پلیس

در جریان این انتقام‌جویی خونین، مرد جوان به بهانه انجام معامله‌ای میلیونی، طعمه‌های خود را به باغی در کرج کشاند و بعد از به رگبار بستن آنها، دست به سرقت میلیونی زد. عصر 28 آذرماه گذشته ماموران پلیس کرج در جریان جنایت خونینی در باغی در منطقه ماهدشت قرار گرفتند و برای بررسی موضوع، راهی محل حادثه شدند.

آنها پس از ورود به باغ با پیکرهای غرق خون 3 مرد روبه‌رو شدند که 2 نفر از آنها به خاطر شدت خونریزی جان خود را از دست داده بودند اما نفر سوم، همچنان نفس می‌کشید. مرد مجروح بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و با گزارش ماجرا به بازپرس جنایی کرج، گروهی از کارآگاهان اداره آگاهی، تحقیقات برای گشودن راز جنایت خونین را شروع کردند.

معامله میلیونی

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که یکی از قربانیان، صاحب باغ است. 2 نفر دیگر هم نگهبان‌های باغ بودند که از سوی فرد یا افرادی ناشناس هدف شلیک گلوله قرار گرفته بودند. در این مرحله، مهم‌ترین سرنخ پلیس برای رسیدن به راز جنایت، نگهبان مجروحی بود که در بیمارستان بستری بود اما این مرد بعد از 20 روز جدال با مرگ، روی تخت بیمارستان جان سپرد و به این ترتیب تعداد قربانیان تیراندازی مرگبار به عدد 3 رسید.

پلیس که احتمال می‌داد صاحب باغ و نگهبان‌ها قربانی انتقام‌جویی شده باشند، تحقیق از خانواده آنها را شروع کرد. در این بین، خانواده صاحب باغ سرنخی را در اختیار پلیس قرار دادند که می‌توانست راز گشای جنایت باشد.آنها گفتند که روز حادثه مقتول با همراه داشتن 93‌میلیون تومان پول نقد سوار بر خودروی پژوی 206 خود از خانه خارج شده بود تا برای انجام یک معامله پر سود سر قرار با مردی به نام اجاق‌علی برود. خانواده این مرد مدعی شدند که اجاق‌علی یکی از دوستان قدیمی مقتول بوده و معامله پرسود هم قرار بوده داخل باغ انجام شود که این اتفاق افتاده است.

اختلاف قدیمی

اظهارات خانواده مقتول، فرضیه مهمی را پیش روی پلیس قرار داد؛ اینکه احتمالا صاحب باغ و نگهبان‌ها در دام یک معامله صوری گرفتار شده‌اند و عامل یا عاملان جنایت بعد از سرقت 93 میلیون تومان پول نقد، آنها را به ضرب گلوله به قتل رسانده‌اند.
پلیس برای پی بردن به حقیقت، جست‌وجو برای دستگیری اجاق‌علی را که تنها مظنون پرونده به شمار می‌رفت، شروع کرد. ماموران بعد از مدتی توانستند محل زندگی این مرد را در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی کنند اما زمانی به آنجا رسیدند که متهم محل مورد نظر را تخلیه کرده و بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود.

تیم تحقیق برای شناسایی مخفیگاه تازه اجاق‌‌علی، بازجویی از برادر او را شروع کرد. این مرد در همان بازجویی‌های اولیه از راز قتلی که اجاق‌علی مرتکب شده بود، پرده برداشت و به ماموران گفت: مدت‌ها قبل اجاق‌علی و مقتول در انجام معامله‌ای با هم شریک بودند اما بعد از مدتی برادرم به خاطر انجام این معامله به زندان افتاد .

برادرم همیشه می‌گفت در مدتی که در حبس بوده مقتول هیچ کمکی به آزادی‌اش نکرده و برای همین وقتی از زندان آزاد شد تصمیم گرفت تا از او انتقام بگیرد. مدتی بعد برادرم آزاد شد و یکراست به سراغ شریک قدیمی خود رفت و به خاطر مدتی که در زندان بود از او غرامت خواست اما او باز هم هیچ کمکی نکرد، برای همین بود که اجاق‌علی از وی کینه به دل گرفت و نقشه قتل او را طرح کرد.

پایان فرار

پلیس که حالا مطمئن شده بود جنایت خونین از سوی اجاق‌علی صورت گرفته است، تحقیقات برای دستگیری او را ادامه داد. ماموران با بررسی‌های اطلاعاتی توانستند مخفیگاه تازه مرد جنایتکار را در ایلام شناسایی و ساعت 8:30 شامگاه 29 شهریور، او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی کرج با اعتراف به جنایت گفت: از مدت‌ها قبل تصمیم گرفته بودم انتقام بگیرم. برای همین یک روز با مقتول تماس گرفتم و وانمود کردم که قصد انجام یک معامله پرسود را دارم و از او خواستم تا 93 میلیون تومان پول همراهش بیاورد. قرار ملاقاتمان در باغ او بود. بعد از ظهر روز حادثه، وقتی به آنجا رسیدم، دوست قدیمی‌ام را دیدم که به همراه 2 نگهبان باغ، منتظر من بودند.

وقتی مطمئن شدم که او همه پول را همراه خود آورده است، از داخل کیفم سلاحی را خارج کردم و هر سه نفر آنها را به رگبار بستم چون نمی‌خواستم از خودم سرنخی بر جا بگذارم؛ برای همین هر سه نفر آنها را به قتل رساندم و بعد از برداشتن پول‌هایی که همراه وی بود، باغ را ترک کردم.

سرهنگ عباس علیپور، سرپرست پلیس آگاهی استان تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات مرد جنایتکار، وی با قرار بازداشت موقت راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 116700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز