انتخاب امیر قلعه نویی به‌عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال، جدیدترین تاکتیک فدراسیونی‌ها برای فرار از انتقادهای سرمربی سپاهان بود.

قلعه نویی

قلعه‌نویی که خودش با خاطراتی تلخ از تیم ملی کنار گذاشته شد، در ماه‌های اخیر بارها از برنامه‌های تیم ملی، زمان برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی انتقاد کرد و این به خاطر حضور پر تعداد ملی‌پوشان سپاهان در تیم ملی بود که قلعه‌نویی را با دردسرهای زیادی مواجه کرد.

هر‌چند مسئولان فدراسیون این موضوع را رد می‌کنند که برای از بین بردن انتقادات قلعه‌نویی، او را به عضویت کمیته فنی درآورده‌اند ولی این تصمیم مسئولان فوتبال بی‌ربط به مواضع قلعه‌نویی در مورد تیم ملی نیست، آنهم در شرایطی که تیم ملی نیاز مبرمی به ملی‌پوشان سپاهان دارد.

قلعه‌نویی: همیشه حقایق را می‌گویم

وقتی از قلعه‌نویی می‌پرسیم که آیا شما را برای پایان دادن انتقادهایتان از تیم ملی، به عضویت کمیته فنی فدراسیون درآوردند با ناراحتی می‌گوید: «متأسفم برای آنهایی که این حرف و حدیث‌ها را در مورد من به‌وجود می‌آورند. من همیشه حقایق را می‌گویم و هیچ وقت بلد نیستم که نقش بازی کنم. در ضمن با گرفتن پست هیچ وقت سکوت نمی‌کنم و چشمم را به روی حقایق نمی‌بندم. در ضمن من هیچ وقت از قطبی انتقاد نکردم و حاضرم قسم بخورم. زمان مربیگری دایی هم هیچ حرفی نزدم و حتی در مورد استقلال هم وظیفه ندارم که حرف بزنم.»

قلعه نویی که جایگزین بیژن ذوالفقار نسب در کمیته فنی شده است، ادامه می‌دهد:« من همواره در مصاحبه‌هایم گفته‌ام که باید در تیم ملی آرامش حکمفرما باشد. آنهایی که این مسائل را مطرح می‌کنند، یا این مصاحبه‌های مرا نمی‌خوانند یا دوست دارند همیشه انتقاد کنند. من واقعا نمی‌دانم این حرف‌ها را از کجا می‌آورند. البته این حرف‌ها برای من مهم نیست و من اصلا صحبت‌های آنها را هم نمی‌خوانم.»

عضو جدید کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی هم تمایل به صحبت ندارد. او در این مورد تاکید می‌کند:« من نباید درباره تیم ملی نظر بدهم. اگر به‌عنوان عضو کمیته فنی انتخاب شده‌ام باید با مسئولان فنی تیم همفکری کنم و اگر بخواهم اظهارنظر فنی داشته باشم، دوگانگی به‌وجود می‌آید. ما حق نداریم حتی پس از پایان جلسه درباره مسائل فنی مصاحبه کنیم. البته این نظر من است. با این حال همین که توانستیم کره‌جنوبی را پس از سال‌ها در سئول شکست دهیم نشان می‌دهد که تیم ملی فوتبال کشور ما پیشرفت کرده است.»

در این میان ذوالفقارنسب عضو سابق کمیته فنی فدراسیون، تمایل ندارد در مورد انتخاب قلعه نویی حرف خاصی بزند. او فقط به گفتن این جمله کوتاه بسنده می‌کند: «به‌نظر من قلعه‌نویی یکی از مربیان با تجربه فوتبال ایران است و امیدوارم به کمیته فنی کمک کند.» ذوالفقارنسب در پاسخ به این سؤال که آیا این انتخاب فدراسیون برای فرار از انتقادهای سرمربی سپاهان نبود تاکید می‌کند: «بعید می‌دانم این موضوع باعث انتخاب قلعه نویی باشد.» او که مدتی پیش از کمیته فنی استعفا داد در این خصوص می‌گوید: «شرایط برای همکاری مهیا نبود؛ در ضمن آن زمان افراد دیگری هم در کمیته بودند که استعفا دادند و دلایلش هم روشن بود که من نمی‌خواهم در مورد آن الان حرف بزنم.»

آشتی‌کنان فردوسی‌پور و قلعه‌نویی

برای هیچ کس قابل باور نبود که عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری برنامه نود به عیادت امیر قلعه‌نویی برود. سرمربی سپاهان روز شنبه زانوی خود را تحت عمل جراحی قرار داد و عادل تصمیم گرفت به عیادت او برود. این اتفاق در حالی رخ داد که قلعه‌نویی در هفته‌های اخیر بارها علیه فردوسی‌پور مصاحبه کرد و عادل را متهم کرد که قصد دارد فوتبال ایران را به ناپاکی بکشاند.

حالا قلعه‌نویی که به نوعی با فردوسی‌پور آشتی کرده تا حدودی از خودش انعطاف نشان داده و می‌گوید:«من با عادل مشکل ندارم ولی سبکی که برنامه‌اش در پیش گرفته را نمی‌پسندم و این را به‌خودش گفتم. با این حال باید از او تشکر کنم که به عیادتم آمد.»قلعه نویی در پاسخ به این سؤال که از این به بعد با برنامه نود مصاحبه خواهید کرد می‌گوید: «حالا باید دید چطور می‌شود.»

کد خبر 116974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز