گروه اقتصادی: نوزدهمین نمایشگاه فرش دستباف روز پنجشنبه آغاز به کار کرد که موضوع تحریم خصمانه فرش ایران از سوی آمریکا به مهم‌ترین موضوع این نمایشگاه و مراسم افتتاحیه آن تبدیل شد.

فرش

وزیر بازرگانی در حاشیه این نمایشگاه، تحریم فرش دستباف ایرانی را یک اقدام ظالمانه دانست و گفت: در شرایطی که فرش دستباف ایرانی توسط اقشار محروم بافنده تولید می‌شود هر گونه تصمیم در باره تحریم این هنر - صنعت از جنبه‌های بشری کاملا غیرانسانی است. مهدی غضنفری این اقدام آمریکا را بدسلیقگی دانست و گفت: محروم کردن مردم آمریکا از هنر و زیبایی فرش ایرانی جفا به شهروندان این کشور است.

وی در عین حال با اشاره به اینکه برای ضرر نکردن صادرکننده و تولید‌کننده فرش در این زمینه تدابیری در نظر گرفته شده، از بازار جدید فرش ایران در چین خبر داد و گفت: در چین گروه جدید مصرف‌کنندگان و علاقه‌مند به فرش اصیل ایرانی به‌وجود آمده‌اند و درحالی‌که مردم این کشور خود تولید‌کننده فرش دستباف به شمار می‌آیند اما کیفیت تولیدات ایرانی را ترجیح می‌دهند.

این نگرانی را نباید از یاد برد که چینی‌ها نمی‌توانند بازار دائمی برای فرش ایران باشند و احتمال اینکه این‌بار فرش ایران به نام چین در بازارهای آمریکا فروخته شود بسیار است بنابراین مسئولان باید کاملا بر این مسئله حساس باشند که سابقه درخشان فرش ایران در بازارهای جهانی از بین نرود.

کد خبر 116767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز