همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که هنوز دستگاه قضایی، پرونده‌ای را در رابطه با تجمع‌کنندگان مقابل خانه کروبی به پلیس محول نکرده است، اظهار کرد که نیروی انتظامی چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کند. هرچند که بعضی‌ها از سر دلسوزی بخواهند این کارها را انجام دهند اما نتایج آن نامطلوب خواهد بود.

سردار احمدی مقدم

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم در حاشیه دیدار با فرمانده مرزبانی کشور آذربایجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی نشدن تجمع کنندگان خانه کروبی به دستگاه قضایی که دادستان تهران روز گذشته عنوان کرده بود، اظهار کرد: تعداد تجمع کنندگان حدود 100 نفر بوده است اما این گونه نیست که هر کس که تجمع کند پلیس آنها را شناسایی، دستگیر و تحویل می‌دهد به طوری که آقای کروبی به کرات فراخوان داده و افرادی هم تجمع کرده بودند. خیلی از این افراد را شناسایی کردیم اما اینگونه نبوده بیاییم و این افراد را دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: پلیس در این گونه صحنه‌ها تلاش می‌کند که از تنش و درگیری جلوگیری کند البته تجمع هم باید قانونی باشد. اما حتی اگر این افراد قانون را رعایت نکردند با هزینه‌ی کمی، موضوع را کنترل کنیم. البته دستگاه قضایی باید اول پرونده را به نیروی انتظامی محول کند و پس از آن نیروی انتظامی افرادی را که محرک بودند و خساراتی را وارد کردند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌کند و تا حدودی هم این افراد شناسایی شده‌اند.

وی درعین حال تصریح کرد: هنوز دستگاه قضایی پرونده‌ای را به پلیس محول نکرده و تنها یکسری اطلاعات عمومی از ما خواسته است و اگر پرونده به پلیس محول شود، طبیعی است که نیروی انتظامی طبق وظایف قانونی خود اقدام خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: پلیس اطلاعات اولیه همچون تصاویر شرکت ‌کنندگان و محرکان اصلی این تجمع را به مراجعه قضایی اعلام کرده و طبیعتا اگر لازم باشد باید این افراد احضار قضایی شوند و با تکمیل پرونده به موضوع رسیدگی شود.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: نیروی انتظامی چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کند هرچند که بعضی‌ها از سر دلسوزی بخواهند این کارها را انجام دهند اما نتایج آن نامطلوب خواهد بود.

وی اضافه کرد: همان عزیزی که در تیم محافظ آقای کروبی بود هم از افسران نیروی انتظامی است که در این تجمع به شدت مضروب و در بیمارستان بستری شد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه پلیس به شدت از این گونه تجمعات جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر ما با مدارا برخورد کرده‌ایم این بار این گونه نخواهد بود. اما این آقایان هم باید بدانند که نباید رفتارهای تحریک آمیز داشته باشند. وقتی در آستانه روز قدس فراخوان می‌زنند، اعلامیه می‌دهند و تحریک می‌کنند یک عده هم سراغشان می‌روند. آنها باید رفتارهای قانونی داشته باشند و ما هم متقابلا از همه دعوت می‌کنیم که در برخورد با این جریان از مسیر قانونی برخورد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بناست کسی منع شود از این که در جایی حضور پیدا نکند نیروی انتظامی قادر است با یک تذکر و یا گماردن مامور، آن فرد را منع کند. بنابراین نیازی به راه اندازی تظاهرات و تحمیل این همه خسارات نیست.

کد خبر 116208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز