فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: با کسانی که می‌خواهند با تکیه بر تحریم‌های اقتصادی حلقه مکمل دشمن در داخل کشور باشند و با راه‌اندازی فتنه‌های اقتصادی موجب بی‌نظمی در داخل کشور شوند، برخورد می‌شود.

احمدی مقدم

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با بیان اینکه نیروی انتظامی سازمانی است که برای مقابله با تهدیدات سازمان‌یافته فردی و اجتماعی تلاش بسیار می‌کند، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید شرایطی را فراهم کند که همه آحاد مردم زیر چتر امنیت با آرامش زندگی کنند و از حقوق فردی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بررسی تهدیدات فردی و اجتماعی نشان می‌دهد که این تهدیدات دچار تحول شده است و نیروی انتظامی برای مقابله با این تهدیدات باید از ساختار و تجهیزات جدیدی بهره‌مند شود.وی تهاجم فرهنگی را یکی از تهدیدات جدی عنوان کرد و ادامه داد: تهاجم فرهنگی با حمله به هویت ایمانی جامعه سعی دارد جامعه را به فساد کشانده و آسیب جدی به جامعه وارد کند، درحالی‌که نیروی انتظامی با شدت با آنان برخورد خواهد کرد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه تهدیدات و فشارهای اقتصادی هدفی است برای به اغتشاش کشاندن جامعه، افزود: دشمنان سعی دارند با تهدیدات اقتصادی جامعه را به نقطه‌ای برسانند که آنان را به نافرمانی و اغتشاشات مدنی سوق دهند.به گفته وی، حمایت از جریانات براندازانه و مقابله با اجرای احکام اسلامی، تخریب چهره‌های نظام، اختلاف‌افکنی، آشوب و حمایت از جریان فتنه نشانه‌هایی از فشارهای سیاسی بر جامعه است.

آغاز طرح‌های امنیت اجتماعی

احمدی مقدم در مورد اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی، تصریح کرد: در هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی صورت گرفته است، به‌زودی طرح‌های امنیت اجتماعی آغاز می‌شود تا مجرمان تجری‌کننده به سزای عمل خود برسند.وی در بحث امنیت اخلاقی نیز گفت: متأسفانه برخی از این افراد را در جامعه می‌بینیم و متوجه می‌شویم که خود این افراد نیز قربانیان تهاجم فرهنگی بوده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: برخی از اظهارنظرهای مسئولان و مقامات باعث تجری این افراد در مقابله با نیروی انتظامی می‌شود.

وی با بیان اینکه ستادی برای مقابله با این امر به دستور دولت در وزارت کشور تشکیل شده است، افزود: وظایف ماموران نیروی انتظامی مشخص شده و قرار نیست با هیاهو یا بگیر و ببند این امر صورت گیرد بلکه ارشاد، تبلیغ و هدایت در دستور کار پلیس قرار دارد اما با افرادی که اصرار به کج‌رفتاری دارند، برخورد خواهد شد.وی ادامه داد: نیروی انتظامی با قدرت و با حمایت مردمی و دستگاه قضایی و حاکمیت، این طرح‌ها را اجرا خواهد کرد.

کاهش صدور برگه‌های جریمه

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام افزایش قانونگرایی مردم، افزود: در 6ماهه نخست امسال تولید خودرو نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 15 تا 20 درصد و سفرهای مردم نیز افزایش یافته اما با توجه به قانونگرایی مردم، صدور برگه‌های جریمه 12درصد کاهش یافته و ترافیک مهر ماه و ترافیک پایان تابستان هم به‌دلیل قانونگرایی مردم سبک‌تر شده است.

کد خبر 117334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز