شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کنسرت گروه کامکارها در تالار برج میلاد با اقبال عمومی علاقه‌مندان به موسیقی و اجراهای این گروه شناخته شده روبرو شد.

کامکارها

به گزارش همشهری‌آنلاین در این کنسرت که در دو نوبت(18 و 30 و 21 و 30) شب‌های پنج شنبه،18 و جمعه19 شهریور در تالار برج میلاد برگزار شد،تمامی صندلی های سالن‌ مملو از تماشاگران و علاقه‌مندان به موسیقی بودند.

بر اساس این گزارش گروه کامکارها در بخش نخست این کنسرت به اجرای قطعات فارسی در دستگاه همایون و اصفهان پرداختند.اجرای تصنیف "سرخوشان عشق" به آهنگسازی پشنگ کامکار و آواز بیژن کامکار بر اساس شعر مولانا، تصنیف "گلبانگ رود" به آهنگسازی ارسلان کامکاربرمبنای شعری از حافظ، تکنوازی کمانچه اردشیرکامکار تصنیف "یارمرا"و تکنوازی عود ارسلان  از جمله بخش‌های این برنامه به شمار می‌رفتند.

 پایان بخش قسمت  اول این کنسرت تصنیف "ساقیان" از ساخته های هوشنگ کامکار بود. این بخش با تکنوازی سنتور و سه تار پشنگ و قشنگ کامکار همراه بود.

پس از 30 دقیقه آنتراکت ،بخش دوم این کنسرت که به اجرای قطعات موسیقی کردی اختصاص داشت در دستگاه ماهور آغاز شد؛ قطعه "وه ره یارم" به آهنگسازی ارسلان کامکار براساس شعری از "همین" آغاز گر بخش دوم کنسرت گروه موسیقی کامکارها بود بخش دوم از کنسرت این گروه با قطعات "خان نه میری" (فولکلور کردی سنندجی ، کرمانشاهی ، لری) ،" نه لوه ی گه نم خه ری" (فلکلور لری)،"ده سره به له نگه ر"،"ئاواتی دووری" و "مال و مینم" ادامه پیدا کرد؛ پایان بخش نخستین کنسرت این گروه موسیقی اجرای قطعه فلکلور کردی "همه نارهمه نار" با تنظیم بیژن کامکار بود که با استقبال حاضرین در مرکز همایش های برج میلاد مواجه شد.

بیژن کامکار نوارنده "دف و آواز"، ارسلان کامکار نوازنده "عود و آواز"،مریم ابراهیم پور و صبا کامکار "همخوان"،پشنگ و اردوان کامکار"سنتور"،ارژنگ کامکار "تنبک"،اردشیرکامکار "کمانچه"،قشنگ کامکار "سه تار"،نیریز کامکار"تار" و صبا کامکار "دف" از جمله نوازنده های این گروه موسیقی بودند که به سرپرستی هوشنگ کامکار به روی صحنه رفتند.

بر اساس گزارش مهر بیژن کامکار که مدتی از بیماری رنج می برد بعد از چند ماه دوری از صحنه و گروه کامکارها به این گروه پیوست.[18 و 19 شهریور کنسرت کامکارها در برج میلاد]

 

کد خبر 115843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز