چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

3 سال پیش بود که مس کرمان با یک مربی استقلالی مقابل آبی‌های تهران ایستاد؛ مسابقه تحت‌تأثیر حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت مس قرار گرفت

فوتبال

آن بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر نارنجی‌های کرمان به پایان رسید تا قلعه‌نویی بعد از این برد با مشت‌های گره‌کرده‌اش تا چند وقت سوژه جالبی برای رسانه‌ها باشد.این بار اما صمد مرفاوی در قامت مربی مس مقابل استقلال قرار خواهد گرفت، مربی‌ای که سال قبل در تیم آبی پوش تهرانی به‌عنوان سرمربی فعالیت کرد اما حتی حمایت‌های واعظی آشتیانی هم نتوانست کمکی به مرفاوی کند و او در پایان فصل بدون آنکه موفقیتی به دست آورد از استقلال کنار گذاشته شد.

مرفاوی بعد از جدایی از استقلال به کرمان رفت و نتایج ضعیف در هفته‌های ابتدایی حتی این مربی را در آستانه اخراج از مس کرمان قرار داد ولی پیروزی پرگل مقابل شهرداری تبریز، مس را از بحران خارج کرد و تیم مرفاوی تا هفته هفتم روندی صعودی داشته. او حالا در یک بازی سخت مقابل استقلال قرار خواهد گرفت، البته مس در دیدار فردا میزبان است و این موضوع امیدواری‌های مرفاوی را برای شکست دادن تیم سابقش بیشتر خواهد کرد.

در طرف مقابل پرویز مظلومی هم مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت. او مس کرمان را به لیگ قهرمانان آسیا برد ولی در دومین سال فعالیتش در این تیم نتایج ضعیفی گرفت و درنهایت کنار گذاشته شد. رویارویی 2 مربی استقلالی در این مسابقه جذابیت‌های خاصی خواهد داشت در ضمن بازیکنانی مثل فراز فاطمی، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی، فرزاد آشوبی و مهرداد پولادی مقابل تیم سابق خود قرار خواهند گرفت.

مس در این دیدار فقط عادل کلاه‌کج را در اختیار ندارد که مدت‌هاست مصدوم شده، در ضمن استقلال بازیکن محرومی ندارد ولی میلاد میداوودی به احتمال فراوان این مسابقه را از دست خواهد داد که این خبر بدی برای مظلومی است. این بازیکن در کلینیک پزشکی استقلال حاضر شد و پس از انجام معاینات و دادن تست، مشخص شد که نمی‌تواند برای استقلال بازی کند. درغیاب او، فرهاد مجیدی و آرش برهانی 2 امید گلزنی آبی‌پوشان در دیدار مقابل مس کرمان خواهند بود.

در این دیدار ادینهو، پولادی، قربانی و سیفی بازیکنان تاثیرگذار مس خواهند بود و مظلومی هم چشم به خلاقیت بعضی از بازیکنانش مانند مجتبی جباری و فرهاد مجیدی خواهد داشت. استقلال و مس تاکنون 8 بار در لیگ برتر و 2 بار در جام حذفی دیدار کرده‌اند که استقلال 6 برد و مس 2 برد به‌دست آورده‌اند و 2 بازی هم با نتیجه مساوی همراه بوده است. 2‌تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که استقلال با 12 امتیاز تیم سوم جدول است و مس هم با 8 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.

رقابت پرسپولیس و ذوب آهن

در یک بازی حساس دیگر که فردا برگزار می‌شود ذوب‌آهن اصفهان میهمان تراکتورسازی تبریز خواهد بود و بازی در مقابل 80 هزار تماشاگر، یک آزمون سخت برای ذوبی‌ها قبل از دیدار با پوهانگ کره‌جنوبی در لیگ قهرمانان آسیاست. ذوب‌آهن که در هفته هفتم به صدر جدول بازگشت نمی‌خواهد در آستانه بازی با پوهانگ به راحتی این موقعیت را از دست بدهد. آنها با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در صدر هستند و امتیاز از دست دادن در تبریز شاید به قیمت از دست دادن صدرنشینی تمام شود.

پرسپولیس تیم دوم جدول روز شنبه میزبان پاس همدان خواهد بود که این بازی هم یک آزمون سخت برای شاگردان علی دایی محسوب می‌شود. پاس در این فصل نتایج خوبی گرفته و در حال حاضر با 11 امتیاز در رده ششم قرار دارد. البته شاگردان علی اصغر مدیرروستا در این فصل مقابل 2 تیم مدعی یعنی استیل آذین و سپاهان شکست خوردند و حالا باید دید که مقابل پرسپولیس چه نتیجه‌ای خواهند گرفت.

در طرف مقابل تیم علی دایی در بازی‌های گذشته کم‌فراز و نشیب نشان داده و این مربی امیدوار است که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی موفق به شکست پاس شده تا شاید با امتیاز از دست دادن ذوب آهن در تبریز دوباره صدرنشین شود.

تلاش برای فرار از بحران

در 2 دیدار حساس دیگر که روز شنبه برگزار می‌شود، سپاهان در اصفهان میزبان شهرداری تبریز خواهد بود و استیل آذین در قم مقابل صبا قرار خواهد گرفت. سپاهان در شرایطی به مصاف شهرداری تبریز می‌رود که تیم قلعه‌نویی در حد انتظار ظاهر نشده و در آخرین بازی خود نتیجه را به استقلال واگذار کرد تا به رده نهم جدول سقوط کند.البته شاید رویارویی با تیم هفدهم جدول برای زردهای اصفهان سخت نباشد ولی شاگردان اکبر میثاقیان هم در فکر فاصله گرفتن از انتهای جدول هستند. سپاهان که ملی پوشان زیادی دارد درصورت پیروزی مقابل شهرداری وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد. شاگردان قلعه‌نویی در این دیدار خانگی به فکر فرار از بحران هستند.

استیل آذین که در هفته‌های گذشته پرحاشیه‌ترین تیم لیگ برتر بود، بازی سختی مقابل صبا خواهد داشت. این تیم در 2 بازی اخیر خود مقابل پیکان و تراکتورسازی شکست خورد و حاشیه‌های تیم در نهایت به استعفای مدیرعامل انجامید. شاگردان تومباکوویچ که در رده نهم قرار دارند درصورت شکست مقابل صبا، وضعیت بحرانی‌تری پیدا خواهند کرد و جایگاه این مربی صربستانی هم به خطر خواهد افتاد. آنها مقابل تیم یاوری که در رده هفتم قرار دارد روز سختی خواهند داشت، در ضمن رویارویی علیرضا واحدی نیکبخت با تیم سابقش جالب خواهد بود.

برنامه هفته هشتم

جمعه 89.6.19

سایپا - شاهین بوشهر (ساعت 17)
پیکان - نفت تهران (ساعت 17)
تراکتورسازی - ذوب آهن (ساعت 17)
نفت آبادان - فولاد (ساعت 18:45)
مس کرمان - استقلال (ساعت 18:45)

شنبه89.6.20

راه آهن - ملوان انزلی (ساعت 17:15)
سپاهان - شهرداری تبریز (ساعت 17:15)
پیروزی - پاس همدان (ساعت 19:45)
صبا - استیل آذین (ساعت 19:45)

کد خبر 115774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز