همشهری آنلاین: رئیس جمهور یکی از اقدامات دولت برای کاهش ترافیک را مصوبه دورکاری دولت برشمرد و خواستار آن شد که این موضوع با جدیت پیگیری شود تا حداقل فعالیت 40 درصد از پرسنل در خانه انجام شود.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد چهارشنبه در جلسه استانی هیئت دولت در تهران با اشاره به مسائل و پیچیدگی‌های گسترده استان تهران اظهار داشت: یکی از مشکلات استان تهران موضوع جمعیت آن است؛ امروز حدود 14 میلیون نفر در سطح استان زندگی می‌کنند و این فشردگی جمعیت هم امکان برنامه‌ریزی و هم موجب مشکلات فراوانی برای خود مردم استان شده است .

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت برای معکوس شدن روند مهاجرت به تهران خاطرنشان کرد: دولت در سطح کلان بدنبال تثبیت جمعیت در نقاط مختلف کشور است و از سوی دیگر برنامه‌ریزی‌هائی برای خروج کارکنان از تهران در دستور کار دارد؛ اما برای شکل گیری مهاجرت معکوس، نیازمند شتاب بیشتری است و باید به طور مستمر و فوری و با اولویت پیگیری شود.

 احمدی نژاد خطر وقوع زلزله را از دیگر مشکلات و پیچیدگی‌های استان تهران دانست و گفت: نباید درباره این موضوع سیاسی‌کاری شود و ضرورت دارد امکانات امداد و نجات در سطح استان فراهم باشد و ستاد حوادث بایستی روزانه در خصوص نحوه مواجهه با زلزله به مردم گزارش دهد .

 وی تصریح کرد: ضرورت دارد موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی و نیز خروج از تهران با جدیت پیگیری شده و مانورهای جدی و گسترده ای در استان تهران انجام شود.

 رئیس جمهور در ادامه لزوم ساماندهی حمل و نقل استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ترافیک و آلودگی هوای تهران نیازمند اقدامات جدی و دقیقی است. برای رفع بخشی از ترافیک باید مدیریت در صحنه عمل و لحظه‌ای ترافیک را در پیش گرفت و از سوی دیگر باید بازدهی حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند. دولت در این زمینه کاملا پشتیبانی می‌کند و در طول 5 سال گذشته بیش از 7 برابر کل دولت‌های قبلی به بخش حمل و نقل کمک کرده است و امیدواریم شهرداری‌های استان و سراسر کشور با برنامه‌ریزی‌های عالمانه و بهینه تر در رفع این مشکلات گام بردارند.

 وی با تاکید براینکه منابع عمومی باید به درستی و بر اساس ضرورت‌ها هزینه شود، گفت: هیچ کس مالک کشور و بیت‌المال نیست و باید از منابع مردم مراقبت شود که به درستی استفاده شود .

 احمدی نژاد یکی از اقدامات دولت برای کاهش ترافیک را مصوبه دورکاری دولت برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از فعالیت‌های کارکنان می‌تواند در خانه صورت گیرد و باید این موضوع با جدیت پیگیری شود تا حداقل فعالیت 40 درصد از پرسنل در خانه انجام شود و در این زمینه باید از ظرفیت‌های دولت الکترونیک به خوبی بهره برداری کرد.

 وی در ادامه مردم تهران را پیشگام و پیشتاز انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم تهران از سال 42 سخت ترین آزمایشات را با سرافرازی پشت سر گذاشتند. 15 خرداد، 17 شهریور، 22 بهمن، 13 آبان و توطئه‌ها و فتنه‌هائی که براندازان علیه ملت بزرگ ایران تدارک دیده بودند، با هوشمندی، استحکام، ایمان و بصیرت مردم تهران پشت سرگذاشته شد.

 رئیس جمهور با بیان اینکه در سطح استان تهران مناطق محروم زیادی وجود دارد ضرورت توجه و خدمت رسانی به این مناطق را مورد تاکید قرار داد و گفت: استان تهران هم به مانند سایر استانهای کشور نیازمند توجه و رسیدگی است.

وی در ادامه با گرامیداشت روز 17 شهریور و تقارن این روز با جلسه استانی هیات دولت گفت: اتفاقی که در روز 17 شهریور سال 57 رخ داد در حقیقت هیمنه رژیم مستبد و وابسته را درهم شکست. خون های پاک و مظلوم این روز همه معادلات را تغئیر داد اقدامی که رژیم منحوس بر اساس تجربه تاریخی در این روز مرتکب شد نه تنها موجب عقب نشینی ملت ایران نشد بلکه نتیجه‌ای معکوس داد و همگان متوجه شدند که این رژیم نمی تواند منافعی برای سلطه گران و قدرت های زورگو داشته باشد.

 احمدی نژاد 17 شهریور را آغاز شمارش معکوس برای سقوط رژیم مستبد دانست و اظهار داشت: خون‌های پاکی که در این روز به زمین ریخته شد، موجب گردید که ریشه‌دارترین حکومتی که مورد حمایت شرق و غرب بود به طور کامل ریشه کن شده و در سرزمین الهی ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگزین اجانب و فاسدان شود.

 وی تصریح کرد : با درایت الهی امام راحل، توطئه های عناصر وابسته در این روز خنثی شد و 17 شهریور به عنوان نقطه برجسته و پرافتخاری برای ملت ایران باقی ماند.

 رئیس جمهور در ادامه با تبریک عید سعید فطر به ملت ایران و همه مسلمانان اظهار داشت: عید سعید فطر جشن حقیقتی همه موحدان و مومنان و به ویژه ملت ایران است و امیدواریم ماه رمضان ماهی برای جهش و اعتلای معنوی و اعتقادی ملت ایران و همه مسلمانان باشد .

 وی همچنین با قدردانی از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه استانی هیات دولت اظهار داشت: امروز اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهره‌های خدوم، دلسوز و تلاشگری هستند که تمام اوقات خود را با همدلی و همراهی صرف ارایه خدمات متعالی‌تر می‌کنند.

کد خبر 115745
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز