همشهری آنلاین - شهره فرجی: طی نتایج حاصله از یک بررسی، عصاره دارچین محلول در آب که سرشار از آنتی‌اکسیدان است به کاهش سطح گلوکز در خون و نیز استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

دارچین

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی ریچارد اندرسون شیمیدان وزارت کشاورزی آمریکا، 22 شرکت‌کننده را که چاق بودند و به نظر می‌رسید دارای پیش دیابت هستند مورد تحقیق و بررسی قرار دادند.

این تیم، شرکت‌کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه دارونما دادند و به گروه دیگر، 250 گرم عصاره خشک محلول در آب دارچین را دوبار در روز به مدت دوازده هفته دادند.

طی نتایج حاصله از این تحقیق، سطح آنتی‌اکسیدان درافرادی که دارچین دریافت کرده بودند 23 درصد افزایش پیدا کرده بود .

پیش دیابت به وضعیتی اطلاق می‌شود که سطح گلوکزخون در فرد از حد طبیعی بالاتر باشد، اما نه تا حدی که به معیارهای تشخیص برسد و در این حالت، سلول‌هایی که بطور معمول، انسولین را از پانکراس به منظور پایین آوردن سطح گلوگز دریافت می‌کنند، ‌پس می‌زنند.

اگر به وضعیت پیش دیابت فورا رسیدگی نشود خیلی سریع به دیابت کامل تبدیل می‌شود.

بر اساس این تحقیق، دارچین درمان طبیعی برای حفظ تعادل سطح گلوکز در خون و پیشگیری از ابتلا به دیابت محسوب می‌شود.[دارچین، دشمن قند خون]

دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد دارچین به بهبود گردش خون و سطح انرژی کمک می‌کند.

طبق بررسی‌های جدید، دارچین با تحریک جریان خون و افزایش توانایی انسولین برای سوخت و ساز گلوکز و حمل آن به درون سلول‌ها، تولید انرژی می‌کند.

http://www.naturalnews.com/029583_cinnamon_diabetes.html

کد خبر 115728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز