گروه اقتصادی: تازه‌ترین نظرسنجی روزنامه همشهری نشان می‌دهد که بیش از 70درصد از پاسخگویان در مناطق مختلف تهران از قیمت کالاها در ماه رمضان رضایت نداشتند.

اجناس قیمتها

براساس نتایج این نظرسنجی که در نیمه اول ماه رمضان صورت گرفت62.7  درصد پاسخگویان معتقدند که قیمت کالاها نسبت به قبل از ماه رمضان افزایش داشته است. به اعتقاد38.5 درصد از کل این افراد، افزایش قیمت گوشت بیش از کالاهای دیگر به چشم آمده است. از میان این افراد 26.1 درصد هم معتقدند همه کالاها گران شده است.

همچنین86.2  درصد پاسخگویان، کاهش قیمت کالاها نسبت به قبل از ماه رمضان را قبول نداشتند و 13.8 درصد بقیه معتقد بودند کاهش قیمت برای کالاهایی مانند خرما، سبزیجات و میوه، برنج، تخم مرغ و نان و از همه مهم‌تر مرغ را لمس کرده‌اند. برخی از پاسخگویان در توضیح این مطلب گفته‌اند اگرچه قیمت برخی کالاها مانند مرغ نسبت به قبل از ماه رمضان کاهش داشته، ولی این کاهش قیمت در پی افزایش ناگهانی قیمت‌ها در قبل از ماه رمضان بوده است که در واقع بازهم نسبت به قیمت واقعی این اجناس کمی گران‌تر شده است و پاسخگویان آن را به نوعی یک کاهش قیمت کاذب عنوان کرده‌اند.

در پایان این نظرسنجی از پاسخگویان خواسته شد نظرشان را درباره میزان موفقیت مسئولان در تنظیم بازار اعلام کنند که54.1  درصد پاسخگویان در پاسخ این پرسش، گزینه «خیلی کم» را انتخاب کردند و در مقابل 5.6 درصد موفقیت مسئولان را «خیلی زیاد» دانستند. در این میان23.9 درصد، گزینه «متوسط» و16.4 درصد نیز گزینه «نظری ندارم» را انتخاب کردند.

کد خبر 115303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز