گروه اقتصادی: همزمان با آغاز به کار رسمی ستاد کشوری بازرسی و نظارت اصناف، وزارت بازرگانی با اعزام 10 هزار بازرس مانور نظارت بر بازار را کلید زد

و اعلام کرد: افزایش قیمت‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است، سامانه تشدید بازرسی اصناف فعال شده و کنترل‌های دولتی با مشارکت اصناف تشدید می‌شود. البته رویکرد وزارت بازرگانی این است که فضای بازار امنیتی نشود، ولیکن واحدهای متخلف باید منتظر جریمه سنگین باشند. به گزارش همشهری، مانور دیروز وزارت بازرگانی و اصناف نشان می‌دهد که اصلاح قیمت حامل‌های انرژی قرار است به‌زودی انجام گیرد.

افزایش قیمت تا اطلاع ثانوی ممنوع

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه گفت: مطابق با مصوبه کارگروه تنظیم بازار، افزایش قیمت تا اطلاع ثانوی ممنوع و غیرمجاز است. به گزارش مهر، محمدحسن نکویی‌مهر افزود: ‌در شرایطی که هنوز نرخ حامل‌های انرژی در کشور اصلاح نشده است، پیش‌بینی می‌شود انتظارات تورمی ایجاد شود که به‌طور قطع با آن برخورد خواهد شد.

معاون وزیر بازرگانی افزود: دولت نحوه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را به‌گونه‌ای تدارک دیده است که اثر چندانی بر قیمت‌ها نداشته باشد، بر این اساس، ‌باید با بازرسی و نظارت و اطلاع رسانی مناسب، از ایجاد فضای تورمی ممانعت به عمل آورد.

وی اظهار داشت: در این راستا از همان لحظه اول باید با هرگونه تخلف از ضوابط برخورد قانونی کرد. به گفته نکویی مهر، در آستانه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها باید با احتیاط کامل مانع از ایجاد اختلال در بازار شد. وی اظهار داشت: بازرسان اصناف از علم، تجربه و عزم راسخ برخوردار هستند و با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود می‌‌توانند دولت را در اجرای هرچه بهتر قانون یاری رسانند.

اطلاعیه شورای اصناف

خبر دیگر اینکه شورای اصناف کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرد تا گزارش‌های خود را در مورد گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، تقلب و فروش اجباری به‌ویژه در مورد نان، گوشت، روغن، حبوبات، برنج، قندوشکر، پنیر، کره، ماکارونی، میوه، لوازم‌التحریر، لوازم خانگی و بهداشتی، کیف و کفش، پوشاک، روغن، قطعات و تجهیزات خودرویی، الکتریکی و الکترونیکی را از طریق شماره تلفن 124 به واحد بازرسی و نظارت شورای اصناف گزارش دهند.

بازار را امنیتی نمی‌کنیم

رئیس سازمان تعزیرات هم گفت: در زمان اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با برخوردهای امنیتی و پلیسی بازار را اداره نخواهیم کرد. رسول مژدهی پور گفت: سازمان تعزیرات به‌عنوان آخرین مرجع در جهت مقابله با تخلفات احتمالی ستادی را فعال کرده است.

جریمه سنگین برای واحدهای متخلف

محمد علی ضیغمی معاون وزیر بازرگانی هم گفت: هم‌اکنون در حال وارد شدن به فاز جدیدی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها هستیم و به‌زودی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی از سوی رئیس‌جمهور اعلام می‌شود.

10 هزار بازرس در بازار

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی هم تاکید کرد: 10 هزار بازرس اصناف کشور از دیروز طرح تشدید بازرسی و نظارت اصناف را به‌طور جدی به اجرا گذاشتند. به گزارش فارس، حسن رادمرد گفت: به همین مناسبت مانور آمادگی با حضور 100 خودروی گشتی به همراه نیروهای آموزش‌دیده در سطح شهر تهران برگزار می‌شود. بازرسان در این طرح اقدام به نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی خرده‌فروشی خواهند کرد.

سامانه تشدید بازرسی‌ها فعال شد

رئیس شورای اصناف کشور با تاکید بر رصد روزانه قیمت‌ها و نحوه ارائه خدمات در بازار گفت: سامانه تشدید بازرسی و کنترل بازار در زمان اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها هر روز بازار را در 30 استان کشور رصد و نتایج را به مسئولان اعلام می‌کند. قاسم نوده فراهانی در آغاز به کار ستاد کشوری بازرسی و نظارت اصناف گفت: انبارها پر از کالا شده است.

کد خبر 119343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز