همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار مسوولین و مقامات ارشد جنبش امل با اشاره به این‌که لبنان و ایران عضو یک پیکر واحد هستند، اظهار کرد: دو ملت در مقابل دشمنان بشریت و مستکبران دارای ماموریت‌ها و مسئولیت‌های سنگین و مشترکی هستند.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور با بیان این‌که دشمنان در تکاپو هستند تا امنیت، همدلی و اتحاد بوجود آمده در لبنان را خدشه‌دار کنند، گفت: به فضل الهی مسئولین و گروه‌های مقاومت لبنانی با حکمت، تدبیر و تقویت همبستگی همه توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

 احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که شرایط جهان اسلام و دنیا در پی ایستادگی و بیداری ملت‌های منطقه، به سرعت در حال تغییر است، تصریح کرد: نظامات مادی و سلطه جهانی به بن بست رسیده و جهان به شدت نیازمند عدالت است و حاکمیت عدالت جز در سایه یگانه پرستی و اندیشه ولایت غیر ممکن است و این همان ماموریتی است که ملت‌های مستقل و عدالت خواه آن را دنبال می‌کنند.

 رئیس‌جمهور در ادامه ویژگی‌ها و نقش تاثیرگذار امام موسی صدر در احیای مقاومت در جنوب لبنان در برابر متجاوزین و رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت پیگیری همراه با حکمت و تدبیر به منظور روشن شدن سرنوشت وی و همراهانش تاکید کرد.

 سران جنبش امل نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مقاومت و منطقه، با اشاره به گسترش و فراگیر شدن فرهنگ مقاومت در بین آحاد مردم لبنان اظهار کردند: ملت و گروه‌های لبنانی با وحدت موضع و استحکام در برابر رژیم صهیونیستی و متجاوزین یکپارچه و متحد هستند و اجازه هرگونه تعدی‌گری را از صهیونیست‌ها سلب خواهند کرد.

 مسئولین جنبش امل همچنین بر لزوم همکاری کشورهای اسلامی برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر تاکید کردند.

کد خبر 115106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز