محمود مولایی: تعطیلی 2هفته‌ای لیگ برتر برای سرمربی تیم امید ایران فرصت تازه‌ای است؛ فرصتی برای شروع تمرینات با 26‌بازیکن.

فوتبال - تیم امید

دیروز دور تازه تمرینات تیم امید شروع شد. غلامحسین پیروانی، سرمربی این تیم اما بازیکنانی مثل کریم انصاری فرد و احسان حاج‌صفی را دعوت نکرده است. پیش از این، زمانی که تیم ملی بزرگسالان در اتریش اردو زده بود، تیم امید هم برای حضور در جام ولایت آماده می‌شد و پیروانی در تلاش بود تا انصاری‌فرد و حاج‌صفی را در این تورنمنت بازی دهد.

او معتقد بود که این دو بازیکن در این شرایط باید برای تیم امید بازی کنند؛ اصرارهای این مربی اما راه به جایی نبرد و آنها تا پایان اردوی تیم ملی در اتریش حضور داشتند. حالا فهرست تازه پیروانی اعلام شده است، درحالی‌که نامی از این دو بازیکن دیده نمی‌شود. آیا سرمربی تیم امید دیگر نمی‌خواهد از این دو بازیکن استفاده کند، یا دعوت نشدن انصاری فرد و حاج‌صفی دلیل دیگری داشته است؟

  • دلیل اینکه حاج‌‌صفی و انصاری فرد در فهرست جدید تیم امید قرار ندارند، چیست؟

با فدراسیون و سرمربی تیم ملی توافق شده است. آنها از ما خواستند که این دو بازیکن را تا بازی‌های غرب آسیا در اختیار تیم ملی قرار بدهیم، من هم قبول کردم.

  • ولی شما پیش از این معتقد بودید که این بازیکنان در این شرایط باید در خدمت تیم امید باشند تا تیم ملی.

گفته بودم که این بازیکنان را می‌خواهم ولی با صحبت‌هایی که در فدراسیون داشتیم، قرار شد که این دو بازیکن فعلا برای تیم ملی بازی کنند؛ یعنی بعد از جلسه‌ای که با قطبی و دیگران داشتیم. بعد از بازی‌های غرب آسیا حتما همه بازیکنان مدنظر خودمان را در اختیار خواهیم داشت.

  • مطمئنا بازی‌های هفته‌های ابتدایی لیگ دهم را دیده‌اید. آیا بازیکنی بوده که بخواهید به تیم امید دعوت کنید؟

بیشتر بازی‌های هفته‌های اول را تماشا کردم. مطمئن باشید که بعد از تعطیلات لیگ بازهم این مسابقه‌ها را تماشا می‌کنم. پیگیر بازی‌های لیگ یک هم هستم.

  • البته لیگ دسته اول کشور هنوز شروع نشده و تیم‌ها در دوران بدنسازی به سر می‌برند.

می‌دانم، ولی ما در جام ولایت چند بازیکن خوب از لیگ یک انتخاب کردیم و خوب بازی کردند؛ مثلا ایمان موسوی، مرزبان و شهریار شیروند بازیکنان خوبی بودند که در جام ولایت به درد تیم امید خوردند، برای همین به دقت به‌دنبال دعوت از بازیکنان تیم امید از لیگ برتر و لیگ یک هستم.

  • تیم امید در جام ولایت بازی‌های خوبی انجام داد؛ ظاهرا برای شما نتیجه در مسابقه‌های دوستانه هم اهمیت زیادی دارد.

نتیجه مهم است ولی مهم‌تر از نتیجه حریف قدرتمند برای من اهمیت دارد. در تلاش هستیم تا با تیم‌هایی بازی کنیم که قوی‌تر از تیم امید باشند و بازیکنان ما در این مسابقه‌ها تحت فشار قرار بگیرند.

  • با این حساب، تیم لهستان باید تیم قدرتمندی باشد.

واقعا نمی‌دانم. چون شناختی از این تیم ندارم. فیلمی از مسابقه‌های حریف تدارکاتی خودمان نداریم.

  • قرار است با تیم امید این کشور بازی کنید یا تیم ملی بزرگسالان؟

به ما که گفتند تیم امید لهستان، ولی نمی‌دانم این گفته چقدر مطمئن است؛ البته فکر می‌کنم که تیم خوبی داشته باشند. در هر صورت ما با تیم امید به مصاف تیم لهستان می‌رویم.

  • تیم امید برای بازی‌های آسیایی گوانجو آماده می‌شود. تا قبل از این مسابقه‌ها فکر می‌کنید چند بازی تدارکاتی انجام دهید؟

قرار بود چند تا اردوی برون‌مرزی داشته باشیم. قرار بود به مجارستان برویم که نشد. می‌خواستیم با امارات بازی کنیم ولی نشد و قرار است در تورنمنت ویتنام بازی کنیم که هنوز قطعی نشده است.

  • البته تیم ملی بزرگسالان هم با این مشکلات روبه‌رو است و فدراسیون باید این مشکلات را برطرف کند.

بله. ولی برخی از این مشکلات به‌خود تیم امید برمی‌گردد چون اکثر بازیکنان تیم امید با مشکل خروج از کشور روبه‌رو هستند. این بازیکنان اگر در تیم نوجوانان و جوانان بازی می‌کردند، چنین مشکلاتی نداشتند، حتی اگر برای تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کردند، می‌توانستند به خارج کشور سفر کنند اما در تیم امید هنوز نتوانسته‌ایم مشکل بچه‌ها را برطرف کنیم.

  • قبل از شما آقای معینی به این موضوع اشاره کرده بود. آیا فدراسیون برای برطرف کردن این مشکل اقدامی کرده است؟

به آنها گفتیم و قرار است کارهایی انجام دهند. البته 40سال است که بازیکنان تیم امید به خاطر شرایط سنی با این مشکل مواجه هستند.

  • قبلا گفته بودید که قهرمانی در گوانجو مهم نیست و تیم امید را برای موفقیت در مقدماتی المپیک آماده می‌کنید، حالا به‌نظر می‌رسد قهرمانی در گوانجو هم برای شما مهم است.

در هر صورت من به پیروزی تیم‌ام فکر می‌کنم و آدم متعصبی هستم. به‌نظر من، باید تعصب داشت و به این شکل جلو رفت. برای همین دوست دارم تیم امید در بازی‌های آسیایی گوانجو هم موفق شود. البته الان تیم‌های ما از برخی کشورهای آسیایی عقب ‌افتاده‌اند. کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان بهتر از تیم ملی هستند. البته ما ناامید نیستیم و می‌توانیم مثل گذشته تیم بهتری نسبت به آنها داشته باشیم.

  • برخی براین باور هستند که اگر با تیم امید در گوانجو موفق نشوید، دیگر شانسی برای مربیگری در مقدماتی المپیک لندن نخواهید داشت.

نمی‌خواهم پیش‌بینی کنم که در گوانجو چه نتیجه‌ای می‌گیریم چون به پیش‌بینی کردن اعتقادی ندارم ولی فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای برکناری من مختار است.

کد خبر 115057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز