پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازی‌های قهرمانی جوانان آسیا که هر دو سال یکبار برگزار می شود یکشنبه عصر در شهر میزبان این رقابت ها زیبو چین قرعه کشی شد.

بازی‌های جوانان آسیا 2010 که دومین رقابت مهم ملی فوتبال آسیا به حساب می‌آید قرار است از 3 تا 17 اکتبر - 11 تا 25 مهر در شهر زیبو چین انجام شود.

امارات، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، در سال 2008 در کشور عربستان و با شکست ازبکستان به جام رسید که حالا باید برای تکرار عنوان خود بجنگد. آنها اینک با ویتنام، اردن و ژاپن همگروه شده اند.

اما در این میان به نظر می‌آید گروه D  یکی از سخت‌ترین گروه‌ها باشد. حریفان ایران، کره جنوبی، استرالیا و یمن هستند.

کره جنوبی با یازده بار قهرمانی این رقابت‌ها رکورددار جوانان آسیاست. آخرین بار در سال 2004 بود که جام را به دست آوردند.

استرالیا سال 2008 و در دومین حضورش توانست به نیمه نهایی برسد و نشان داد که حریف قدرتمندی است.

اما ایران که در سال‌های دور غولی در این جدال بود بیش از سه دهه است که در خواب فرورفته است. ایرانی‌ها سال 1969 سوم شدند اما ثابت کردند که در مسیر رشد فوتبال خود قرار دارند.

آنها در سال 1973 میزبانی را به ایران بردند و همان‌جا قهرمان شدند. سال 1974 بازهم در تایلند مقام خود را تکرار کردند و 1975 برای سومین دور متوالی جام را در خانه نگه داشتند.

ایران که در دهه 70 میلادی به قهرمانی در آسیا عادت کرده بود در سال 1977 برای چهارمین بار روی سکوی اول ایستاد.

ایران در سال 2000، یعنی 23 سال بعد توانست میزبانی را به خانه بیاورد اما فقط مقام سومی را به دست آورد که البته راه بازگشت به جام جهانی جوانان را دوباره باز کرد.

حالا ایرانی‌ها در حالی باید به فکر رقابت‌های زیبو باشند که تیم باتجربه‌ای در اختیار دارند. همین بازیکنان با تیم نوجوانان قهرمان آسیا شدند و در جام جهانی نیجریه شرکت کردند.

اگرچه ایران از گروه سه تیمی D به عنوان تیم دوم و پایین‌تر از ازبکستان بالا آمد، اما امید زیادی به موفقیت آنها وجود دارد.

به گزارش ای.اف.سی، در پایان مرحله گروهی بازی‌ها دو تیم از هر گروه بالا می‌آیند تا در بازی‌های حذفی تکلیف قهرمان مشخص شود.

چهار گروه بازی‌های جوانان آسیا به ترتیب زیر شد:

گروهA :
چین
تایلند
سوریه
عربستان

گروه B:
ازبکستان
عراق
بحرین
کره شمالی

گروه C :
امارات
ویتنام
اردن
ژاپن

گروه D :
کره جنوبی
استرالیا
یمن
ایران

کد خبر 107045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز