تیم امید ایران19 مهر در مسابقه‌ای دوستانه در حالی به مصاف تیم امید آفریقای جنوبی می‌رود که 2 روز پیش در مسابقه با تیم امید لهستان به تساوی ناامید کننده‌ای دست یافته بود.

فوتبال جوانان

 

مردان غلامحسین پیروانی برخلاف بازی رفت مقابل لهستان که به پیروزی 2-1 انجامید، به سختی توانستند یک گل خورده را در ورزشگاه تختی تهران جبران کنند. چنین بود که غلامحسین پیروانی، مردی که چندی است با تغییر رویکرد در اندیشه قهرمانی در گوانجو است، ناگهان گفت که در این مسابقات قول قهرمانی نمی‌دهد. سرمربی تیم امید تاکید می‌کند که در گوانجو تلاش می‌کند تا عملکرد خوبی با این تیم داشته باشد.

غلامحسین پیروانی معتقد است که در مسابقه رفت، تیم امید با خوش شانسی توانسته بود لهستان را شکست دهد. چنین اظهارنظری برای نخستین‌بار است که از زبان سرمربی تیم امید شنیده می‌شود؛ درست بعد از تساوی مقابل امیدهای لهستان.
البته امیرحسین پیروانی نظر دیگری دارد.

مربی تیم امید از تغییرات در ترکیب حریف صحبت می‌کند و می‌گوید: «در لهستان وقتی مقابل تیم امید این کشور به میدان رفتیم، این تیم با بازیکنان جوان بازی کرد اما این تیم در تهران بازیکنان بزرگسال هم داشت. لهستان یک دفاع 28 ساله و یک هافبک 24ساله داشت و گوش راست این تیم هم بزرگسال بود؛ پس طبیعی است که حریف نسبت به بازی رفت وضعیت بهتری داشت.»

تیم امید نیز در این مسابقه از محمدرضا خلعتبری استفاده کرده بود. او به همراه مهدی رحمتی و جلال حسینی 3 بازیکن بزرگسال تیم امید در گوانجو خواهند بود. غلامحسین پیروانی که مخالف حضور بازیکنان بزرگسال در ترکیب تیم امید بود، حالا معتقد است که با اضافه شدن حسینی و رحمتی روند حرکتی تیم امید بهتر می‌شود.

محمد رضا خلعتبری که پس از بازی ذوب آهن مقابل الهلال در اردوی تیم امید حاضر شده بود، مقابل لهستان خسته به‌نظر می‌رسید. با وجود این، ملی پوش ذوب آهن می‌گوید: «تیم امید در گوانجو صددرصد مدال می‌گیرد.» علاوه بر ملی پوش ذوب آهن، کریم انصاری‌فرد هم بعد از مدت‌ها برای تیم امید مقابل لهستان بازی کرد. او و احسان حاج‌صفی تنها ملی پوشانی هستند که شرایط بازی در تیم امید را دارند؛ حتی در مقدماتی المپیک.

امیر حسین پیروانی می‌گوید: «البته به غیر از 3 بازیکن بزرگسال، بقیه بازیکنان می‌توانند ما را در بازی‌های مقدماتی المپیک همراهی کنند. برای همین فکر نمی‌کنم مشکل خاصی درباره حضور بازیکنان بزرگسال در تیم امید باشد.»

فشار برای تغییر برنامه‌ها

ابتدا هدف المپیک بود. غلامحسین پیروانی برای اینکه چنین هدفی را اجرایی کند، گفت که با بازیکنان جوان در گوانجو شرکت می‌کند و نتیجه در این مسابقات برایش اهمیت ندارد. همین شروع اختلافی بین او و رئیس فدراسیون شد؛ اختلافی که به جدایی کوتاه مدت پیروانی از تیم امید انجامید و با فشار سازمان تربیت بدنی و برخلاف نظر کفاشیان، این مربی دوباره به تیم امید بازگشت.

این بازگشت اما تغییر رویکرد کادر فنی تیم امید را در پی داشت؛ طوری که حالا هدف ابتدایی تیم امید کسب مقام در گوانجو است، یعنی همان خواسته‌ای که کفاشیان داشت؛ گفته می‌شود نتیجه نگرفتن در بازی‌های آسیایی می‌تواند به برکناری غلامحسین پیروانی منجر شود. ظاهرا سرمربی تیم امید نیز به همین دلیل تغییر رویکرد داده و در شرایط فعلی تنها برنامه حضور در گوانجو را در دستور کار قرار داده است.

جالب اینکه تیم امید با رویکرد تازه، یعنی بعد از بازی رفت مقابل لهستان، نتایج ضعیفی به‌دست آورده است و سرمربی تیم امید پیش از اینها گفته بود که برد در بازی‌های دوستانه می‌تواند بازیکنان را به پیروزی عادت دهد. البته امیر حسین پیروانی نیز به این موضوع اشاره می‌کند و معتقد است کادر فنی همچنان چنین تفکری را دنبال می‌کند؛ «تنها مشکل ما این است که بازی‌ها تدارکاتی کمی داشتیم و در آینده باید دنبال چاره برای این وضعیت باشیم.» او هرگونه اختلاف‌نظر میان کادر فنی تیم امید و علی کفاشیان را رد می‌کند و این در حالی است که مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون این موضوع را تایید کرده بود.

کد خبر 118081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز