تیم امید ایران در یک مسابقه دوستانه مقابل تیم امید آفریقای جنوبی شکست خورد.

فوتبال امید

مردان غلامحسین پیروانی که در ماه‌های اخیر برای حضور در گوانجو اردوهای داخلی و خارجی برگزار کرده‌اند، این روزها وضعیت مناسبی ندارند. این تیم که 2 روز قبل از بازی با آفریقای جنوبی در ورزشگاه تختی تهران بازی ضعیفی مقابل تیم امید لهستان انجام داده ودست آخر به تساوی یک‌بریک دست یافته بود، دیروز مقابل حریف آفریقایی چاره‌ای جز شکست نداشت.

بازیکنان آفریقای جنوبی در هنگام تصاحب توپ با پاس‌های کوتاه و عمقی به‌خوبی راه حمله به دروازه تیم امید را پیدا کرده بودند، طوری که در دقیقه 9 مسابقه به گل اول خود دست یافتند. بنگانی ان‌دولولا گل اول آفریقای جنوبی را به ثمر رساند و این تیم در دقیقه 38 به گل دوم خود رسید. سوررو که به‌خوبی از دفاع تیم امید گذشته بود، با ضربه‌ای دقیق دروازه صالح خلیل آزاد را باز کرد.
در ادامه بازیکنان آفریقای جنوبی نمایش بهتری نسبت به مردان غلامحسین پیروانی داشتند. حتی حریف می‌توانست در نیمه اول به گل‌های بیشتری هم دست یابد؛ به‌خصوص که بازیکنان این تیم در زمین مسابقه یکدیگر را به‌خوبی پیدا می‌کردند و با پاس‌های زیاد باعث سردرگمی مدافعان و هافبک‌های تیم امید می‌شد‌.

در بین بازیکنان تیم امید احسان حاج صفی هم دیده می‌شد، او که به‌دلیل حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان فرصت تمرین با تیم امید را از دست داده بود، دیروز در ترکیب این تیم قرار گرفت‌. در حضور این بازیکن اما کریم انصاری فرد غایب بود. مهاجم سایپا در بازی تیم امید مقابل لهستان حضور داشت.در عین حال، محمد رضا خلعتبری یکی از 3 بازیکن بزرگسال تیم امید در 2 مسابقه اخیر این تیم به میدان رفت. او دیروز هم به‌عنوان کاپیتان تیم امید 90 دقیقه در زمین حاضر بود.

گرچه تلاش خلعتبری در نیمه اول به جایی نرسید و مدافعان قدرتمندآفریقای جنوبی اجازه هنرنمایی به این بازیکن را نمی‌دادند اما او در نیمه دوم سازنده بهترین موقعیت گل برای تیم امید بود. در دقیقه 70 مسابقه مدافع حریف در محوطه جریمه روی ملی پوش ذوب آهن مرتکب خطا شد. خلعتبری حتی پشت ضربه پنالتی هم ایستاد اما اصرار حاج‌صفی، او را از این کار منصرف کرد.

به این ترتیب، حاج‌صفی ضربه پنالتی را به بیرون دروازه زد.تیم امید البته در نیمه دوم برخلاف نیمه اول نمایش بهتری نسبت به حریف داشت. آفریقای جنوبی که 2 گل زده بود، به‌نظر می‌رسید در نیمه دوم درصدد حفظ گل‌های زده است. این در حالی بود که مردان پیروانی در اندیشه جبران نتیجه بودند و موقعیت‌های گلزنی هم داشتند.

این مسابقه‌ در حضور علی سعیدلو، علی کفاشیان و بهرام افشارزاده به شکست2 بر صفر تیم امید انجامید و به‌نظر می‌رسد وضعیت غلامحسین پیروانی در کادرفنی تیم امید هم به خطر بیفتد. البته پیش از مسابقه دیروز افشارزاده، دبیر کمیته ملی المپیک گفته بود که از سرمربی تیم امید کاملا حمایت خواهد کرد. با این باخت اما سیر ناکامی‌های تیم امید هم تکمیل شد.

تیم امید که در تورنمنت چهار‌جانبه ویتنام دچار افت شده بود، در مسابقه برگشت مقابل لهستان نتیجه لازم را به دست نیاورد و دیروز نیز به آفریقای جنوبی باخت. آیا غلامحسین پیروانی قبل از فرارسیدن مقدماتی المپیک می‌تواند در گوانجو به موفقیتی دست یابد؟

پیروانی: اگر زرنگ بودم بازی با آفریقای‌جنوبی را قبول نمی‌کردم

‌غلامحسین پیروانی پس ا ز باخت تیمش مقابل آفریقای جنوبی گفت:‌«اگر مربی زرنگی بودم این بازی را قبول نمی‌کردم؛ چراکه هیچ مربی‌ای در این مدت زیر بار این بازی سنگین نمی‌رود.‌ بازی خوبی بود و بازیکنان انتظارات را برآورده کردند اما این نکته را هم در نظر بگیرید که تنها با 15 بازیکن تمرین می‌کردیم و رحمتی، سیدجلال حسینی و انصاری فرد را در اختیار نداشتیم.

بازیکنان زحمت زیادی را متحمل شدند اما 2 بازی سنگین در 2 روز فشار زیادی را به تیم ما آورد ضمن اینکه آفریقای جنوبی تیم کوچکی نیست. بازیکنان آنها در تیم‌های لیگ برتری بازی می‌کنند.» اوتاکیدکرد: «بازیکنانم چند موقعیت خوب و یک پنالتی را در این بازی از دست دادند اما برای یک تیم کامل باید همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

حاج‌صفی برای نخستین‌بار در این مدت برای تیم ملی امید بازی کرد و شاید اگر رحمتی بود این دو گل را دریافت نمی‌کرد. البته انصاری‌فرد مصدوم را هم در اختیار نداشتیم. » سرمربی تیم آفریقای جنوبی هم پس از بازی ایران را حریفی سرسخت دانست و گفت: « این تیم در عمق خط دفاعش با مشکلاتی روبه‌رو بود اما در مجموع تیم خوبی بود.»

کد خبر 118180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز