دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

اگر توپی که در ثانیه 20 مسابقه به تیر افقی دروازه تیم ملی جوانان کره‌جنوبی برخورد کرد به تور دروازه می‌چسبید، مطمئنا نتیجه نخستین مسابقه تیم ملی جوانان ایران غیراز شکست2- صفر بود.

فوتبال

حریف اما در این صحنه خوش‌شانس بود و برای تیم جوانان ایران تنها حسرت میلاد قریبی باقی ماند که با بدشانسی توپش به تیر خورده بود.در بقیه دقایق مسابقه نیز ملی‌پوشان ایرانی توانستند موقعیت‌هایی را روی دروازه تیم جوانان کره‌جنوبی خلق کنند؛ از‌جمله موقعیتی که پیش از رسیدن حریف به گل، توسط قریبی، مهاجم تیم جوانان به هدر رفت. این بازیکن در دقیقه 18 توپی که در 6قدم دروازه کره‌جنوبی زیر پایش قرار گرفته بود را با بی‌دقتی به بیرون زد.

این موقعیت در نیمه اول به دست آمد، درحالی‌که دقایقی بعد از این صحنه، کره‌جنوبی به گل نخست خود دست یافت. جی‌دونگ وون در دقیقه 33 برای حریف گل زد و این مسابقه در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. تیم ملی جوانان در نیمه اول موقعیت‌های دیگری هم داشت و البته در نیمه دوم هم موقعیت‌های گل برای ملی‌پوشان فراهم شد. دوستی معتقد است که ملی پوشان در نیمه دوم موقعیت‌های بهتری داشتند. سرمربی تیم ملی جوانان می‌گوید: «فوتبال بازی لحظه‌هاست، تیم ما به‌خصوص تا اواسط نیمه دوم صاحب موقعیت‌های گلزنی زیادی شد که آنها را از دست دادیم.»

تیم جوانان ایران در حالی در این مسابقه صاحب موقعیت‌های گلزنی شد که تیم کره‌جنوبی در همه دقایق برتر از مردان علی دوستی به‌نظر می‌رسید. مهاجمان آنها بارها از خط دفاع تیم ملی عبور کردند و دوستی قبل از بازی فردا مقابل استرالیا باید این منطقه را ترمیم کند.

کره‌جنوبی پرافتخارترین تیم مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به حساب می‌آید. پیش از رویارویی جوانان ایران و کره‌جنوبی نیز از این مسابقه به‌عنوان فینال زودهنگام برای مردان علی دوستی یاد می‌شد. سرمربی تیم ملی جوانان قدرت حریف را می‌پذیرد و می‌گوید: «ما با تیم پرقدرتی مواجه بودیم. کره‌جنوبی سال گذشته در رده نوجوانان به فینال مسابقات راه یافته بود.»
جوانان کره‌جنوبی اما به یک گل بسنده نکردند و در نیمه دوم یک گل دیگر به ثمر رساندند.

چونگ سونگ یونگ در دقیقه 54 دومین گل کره‌جنوبی را زد. سرمربی این تیم بر این باور است که کره‌جنوبی می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند. لی کوانگ جونگ می‌گوید: «ما پیروزی ارزشمندی کسب کردیم و برای صعود به مرحله بعد آماده می‌شویم؛ هر چند از عملکرد بازیکنانم به‌خصوص در خط حمله خیلی راضی نیستم. ما می‌توانستیم بهتر باشیم اما چند نفر از بازیکنان رضایت من را به‌طور کامل جلب کردند.»

وی در عین حال، از موقعیت‌های تیم ملی جوانان ایران صحبت می‌کند و ادامه می‌دهد: «تیم ایران هم در لحظاتی صاحب موقعیت‌های گلزنی شد که ما می‌توانیم با تمرینات بیشتر و برطرف کردن ضعف‌ها در بازی‌های بعدی فرصت‌های گلزنی کمتری را به حریفان بدهیم.»

همین موضوع حسرت علی دوستی را در پی دارد و او تاکید می‌کند: «مقابل کره‌جنوبی قدر موقعیت‌هایمان را ندانستیم و بازی بهتر آنها باعث شکست ما شد. کاوه رضایی که بهترین بازیکن ماست 50 روز پیش از مسابقات مصدوم شد. او سال گذشته در مسابقات نوجوانان آقای گل شده بود. همچنین هافبک راست ما یعنی امید عالیشاه هم تقریبا همین وضعیت را داشت. رضایی شرایط لازم برای تاثیرگذاری در این بازی را نداشت. قطعا تیم ایران نتوانست در خط حمله زهر لازم را داشته باشد.»

به این ترتیب، تیم ملی جوانان ایران در نخستین مسابقه خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا مقابل کره‌جنوبی شکست خورد. تیم ملی اما در گروه D، 2 مسابقه دیگر با استرالیا و یمن دارد. این تیم در دومین مسابقه به مصاف استرالیا می‌رود؛ تیمی که روز گذشته یمن را با نتیجه 4-1 شکست داد و بدون تردید مسابقه تیم ملی جوانان با جوانان استرالیا در روز دوم برای مردان علی دوستی تعیین‌کننده خواهد بود.

سرمربی تیم ملی جوانان در این باره می‌گوید: «ایرانی‌ها همیشه کارهای بزرگ انجام می‌دهند. ما می‌دانیم استرالیا تیم قدرتمندی است و خوب بازی می‌کند لذا تمام تلاشمان را برای بازگشت تیم به روند صعودی خواهیم کرد.» او ادامه می‌دهد: «مردم ایران مرد روزهای سخت هستند.

یک ناخدای خوب در زمانی که شکافی در کشتی‌اش ایجاد شده و مسافران زیادی هم دارد، سعی می‌کند کشتی را نجات دهد. وظیفه ما مربیان همین است که در شرایط سخت، تیم را از وضعیت پس از شکست به سمت پیروزی سوق دهیم، اگر غیر از این بود هر کسی می‌توانست مربی شود.»

کد خبر 117563

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز