چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم فوتبال نوجوانان ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی نیجریه، به مصاف کلمبیا می‌رود.

 ایران که یکشنبه‌شب در ورزشگاه کالابار با دو گل مقابل گامبیا پیروز و صدرنشین شد، امروز برابر کلمبیا قرار خواهد گرفت که در بازی نخست، 2 بر یک مقابل هلند پیروز شد. مصاف این 2 تیم، نبردی برای صدرنشینی و محرز کردن صعود به دور بعد خواهد بود. علیرضا شهاب پزشک تیم ملی فوتبال نوجوانان در آستانه این بازی گفت: «خوشبختانه تمام بازیکنان تیم ملی سالم هستند و مشکلی در ترکیب بازیکنان وجود ندارد.

هیچ مشکل جسمانی در میان آنها در آستانه دیدار برابر تیم ملی کلمبیا دیده نمی‌شود. تنها پیام صادقیان، کاپیتان تیم ملی تاحدودی با مشکل سرماخوردگی مواجه شد که خوشبختانه این بازیکن دچار تب یا مریضی شدیدی نیست و بیماری او پس از یک روز استراحت برطرف شد.»

دو تیم پیروز روز نخست رقابت‌های گروه سوم جام جهانی نوجوانان در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که پیروزی هر یک از این دو در دیدار چهارشنبه می‌تواند صعود آن تیم را به مرحله‌ حذفی قطعی کند. کمیته اجرایی رقابت‌های جام جهانی نوجوانان هم  داور وسط دیدار حساس ایران و کلمبیا را اعلام کرد.

میخائیل هستر، داور نیوزلندی، دیدار حساس ایران و کلمبیا را سوت خواهد زد. این بازی که دومین بازی گروه 3 جام جهانی نوجوانان است صدرنشین گروه 3 را مشخص خواهد کرد و از این نظر که هر دو تیم بازی اول‌شان را برده‌اند، بسیار حساس خواهد بود. این دیدار امروز در کالابار نیجریه و ورزشگاه آسوئه برگزار خواهد شد و مطمئنا تیم پیروز به دور بعدی جام جهانی نوجوانان صعود خواهد کرد.

ایران و کلمبیا دو تیم پیروز گروه سوم هستند که در روز نخست برابر گامبیا و هلند به پیروزی رسیدند و در صدر گروه قرار گرفتند. اگر هریک از این دو تیم بتوانند در بازی امروز به 3 امتیاز برسند، صعودشان به مرحله حذفی قطعی خواهد بود. برخلاف بازی گذشته که ایران با تیم فیزیکی گامبیا روبه‌رو شد نوجوانان ملی‌پوش ایران باید عصر امروز رودرروی تیمی قرار گیرند که اساس تیمش بازی تکنیکی بازیکنانش است. همین ویژگی بود که از کلمبیا در بازی یکشنبه برابر هلند یک تیم پیروز ساخت.

رامیرو ویافارا، سرمربی تیم ملی کلمبیا درباره‌ ایران می‌گوید: «می‌دانیم که ایران حریف بسیار مشکلی است. آنها بازیکنان بسیار خوبی در تمام مناطق زمین دارند و این اتفاقی نبود که ایران قهرمان آسیا شد. ما برای آنها احترام زیادی قائلیم و به خوبی آماده‌ این بازی شدیم و تلاش‌مان این است که بتوانیم در این بازی پیروز شویم.»

از سوی دیگر پیام صادقیان، کاپیتان و ستاره‌ تیم ایران در بازی برابر گامبیا درباره‌ دیدار چهارشنبه‌ مقابل کلمبیا می‌گوید: «در بازی نخست، ما تحت فشار زیادی بودیم و بازی در جام جهانی فشار زیادی را روی ما وارد کرد. اطمینان دارم که در دیدار برابر کلمبیا آرامش بیشتری خواهیم داشت و موقعیت‌های بیشتری را برای گلزنی به دست خواهیم آورد و گل‌های بیشتری را نسبت به بازی با گامبیا به ثمر خواهیم رساند.»

دیدار ایران و کلمبیا ساعت 21:30 به وقت تهران برگزار می‌شود. پیش از این بازی، دو تیم هلند و گامبیا هم به مصاف هم می‌روند که در صورت ثبت نتیجه تساوی یا شکست هلند و پیروزی ایران برابر کلمبیا صعود ایران به مرحله حذفی قطعی می‌شود.

امارات و کره‌جنوبی هم پس از ایران دیگر تیم‌های آسیایی بودند که موفق به پیروزی در بازی نخست‌شان در جام جهانی نوجوانان شدند. امارات دوشنبه‌شب موفق شد با نتیجه‌ 2 بر صفر برابر تیم 9 نفره‌ مالاوی به پیروزی دست یابد و کره‌جنوبی هم با نتیجه‌ 3 بر یک موفق به شکست اروگوئه شد. این 2 تیم در حالی برابر حریفان آفریقایی و آمریکای‌‌جنوبی خود به پیروزی دست یافتند که یکشنبه گذشته هم ایران توانسته بود نخستین پیروزی آسیایی‌ها را در جام جهانی نوجوانان رقم بزند.

شنبه پیش ژاپن نخستین تیم آسیایی بود که بازی‌های خود را در جام جهانی نوجوانان آغاز کرد اما، این تیم پر قدرت برابر برزیل، مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی با نتیجه‌ 3 بر 2 شکست خورد. در دو دیدار دیگری که دوشنبه‌شب برگزار شد، از گروه پنجم اسپانیا دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی با نتیجه‌ 2 بر یک از سد ایالات متحده گذشت و الجزایر هم با نتیجه‌ یک بر صفر برابر ایتالیا شکست خورد.

کد خبر 93870

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز