همشهری آنلاین: معاون وزیر کشور گفت: طرح جدید تغییر ساعت کار ادارات، سازمان‌ها، نهادها ، مراکز صنعتی و مدارس به زودی اعلام خواهد شد.

clock gif

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید رضا ارشادمنش در جمع خبرنگاران افزود: این طرح که مشابه طرح ارائه شده شهرداری تهران است، در دست بررسی است و مراحل پایانی را می‌گذراند و روزهای آتی جلسه‌ای مشترک در این باره برگزار خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: این طرح با تصویب و ابلاغ وزارت کشور، از اول مهر اجرا خواهد شد.

ارشادمنش در ادامه به اعتبارات شهرداری ها اشاره کرد و گفت: تا مهر سال گذشته، اعتبارات شهرداری ‌ها و دهیاری‌های کشور، بر اساس قانون تجمیع عوارض تعیین می ‌شد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون، این اعتبارات بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده واگذار می‌شود.

رئیس سازمان شهردارها و دهداری ها گفت: بر این اساس، چند شاخص مهم برای بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از جمله جمعیت و ضریب کمتر توسعه یافتگی تعیین شده است.

ارشادمنش افزود: سال گذشته تعداد قابل ملاحظه‌‌ای از اتوبوس ‌های گاز سوز، برای شهرداری تهران آماده شده بود، اما به علت آمادگی نداشتن شهرداری تهران در تحویل این اتوبوس ‌ها، اتوبوسی به تهران افزوده نشده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: شهرداری تهران، علت تحویل نگرفتن این اتوبوس‌ها را مشکل کمبود جایگاه‌های سوخت گاز اعلام کرده بود .

وی گفت: در حال حاضر با لغو ممنوعیت تردد و شماره‌ گذاری خودروهای دیزلی در داخل شهرها، به زودی 200 دستگاه اتوبوس دیزلی به تهران تحویل داده می‌ شود.

ارشاد منش گفت: سقف واگذاری اتوبوس به شهر تهران، 700 تا 800 دستگاه است، اما در صورتی که اعتبارات پیشنهاد شده اختصاص یابد، سهم اتوبوس‌های تحویلی امسال در سراسر کشور، از 3 هزار به 7 هزار دستگاه افزایش می یابد.

وی همچنین از تصویب دستگاه اجرائی شدن دهیاری های کشور در دولت خبر داد و گفت: مجوز تاسیس هزار و 92 دهیاری جدید صادر شده است و بزودی اعلام خواهد شد.

ارشادمنش افزود: در دهیاری های کشور، در سه سال گذشته، 700 شرکت تعاونی دایر شده است.

کد خبر 115022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز