همشهری آنلاین: رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیشنهادی که ایران برای تشکیل کنسرسیوم سوخت هسته‌ای به طرف روس ارائه کرده است، گفت: کرینکو حامل پیشنهاد ایران برای تشکیل کنسرسیوم مشترک ایران و روسیه بود و ما امیدواریم که روس‌ها با بررسی این پیشنهاد با ایران همکاری کنند.

علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ما برای تامین نیاز برق کشور، ساخت نیروگاه های جدید را در دستور کار داریم، اظهار داشت: در سفری که رییس آژانس اتمی روسیه به ایران داشت، پیشنهادی را برای تشکیل کنسرسیوم مشترک سوخت هسته‌ای دو کشور نسبت به تامین سوخت نیروگاه بوشهر و نیروگاه‌های جدید مطرح کردیم که طرف روس، همچنان در حال بررسی این موضوع است.

وی افزود: این کنسرسیوم، تحت لیسانس روس‌ها خواهد بود تا بخشی از کارها در روسیه و بخشی از کارها در ایران انجام شود که مسکو در حال بررسی این پیشنهاد است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور همچنین در رابطه با کشف رگه‌های جدید اورانیوم در کشور تصریح کرد: ما طرح جامعی را در یک پروسه 7 تا8 ساله برای استخراج این رگه‌های جدید اورانیوم در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: یکسری از معادن کشور در دست اقدام برای استخراج اورانیوم قرار دارد و امیدواریم که روند استخراج این معادن زودتر به نتیجه برسد.

به گفته صالحی، با استخراج این اورانیوم بخشی از نیاز ایران برای برخورداری از مواد اولیه نیروگاه‌های کشور برطرف خواهد شد.

 

کد خبر 114900
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز