رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد: تازه‌دامادها برای اعلام شماره حساب خود جهت دریافت یارانه نقدی از 15 تا 25 شهریور فرصت دارند.

bank

عادل آذر در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر، بیشترین پرسش در مورد پرداخت نقدی یارانه‌ها را مربوط به مزدوجان اعلام کرد و گفت: پسر و دختری که ازدواج کرده اند، در فهرست مرکز آمار از خانوار قبلی حذف و خانوار جدیدی به سرپرستی مرد یا داماد تشکیل شده و لازم است مرد خانوار جدید یا داماد از 15 تا 25 شهریور به سامانه وزارت رفاه مراجعه کرده و درصورت تمایل به دریافت یارانه نقدی، شماره حساب ارائه کند.

او افزود: از سال 1387 که عملیات جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها آغاز شد، یک میلیون و 800 هزار تولد، 400 هزار فوت و یک میلیون و 600 هزار ازدواج و طلاق ثبت شده که اطلاعات آن از طریق ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد به مرکز آمار ایران ارائه و اطلاعات خانوارها اصلاح شده است.

آذر درباره علت نپذیرفتن شماره حساب زوج‌های جدید در سامانه وزارت رفاه در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: هنوز اطلاعات زوج‌های جدید در سامانه وزارت رفاه ثبت نشده‌است و به همین علت اجازه درج شماره حساب به آنها داده نمی‌شود. وی تصریح کرد: زوج‌های جدید از 15 تا 25 شهریور باید برای معرفی شماره حساب به پایگاه اینترنتی وزارت رفاه به نشانی www.refahi.ir مراجعه کنند.

رئیس مرکز آمار ایران درباره چگونگی پرداخت یارانه نقدی به مردان و زنانی که از هم طلاق گرفته اند، گفت: مرد یا سرپرست خانوار پس از طلاق نیز می‌تواند شماره حساب خود را برای دریافت یارانه نقدی خود و افراد تحت تکفلش به سامانه وزارت رفاه معرفی کند اما برای زنانی که طلاق گرفته‌اند یک خانوار جدید یک نفری در نظر گرفته شده است و خانم‌هایی که طلاق گرفته اند، خود به‌عنوان سرپرست خانوار می‌توانند شماره حساب‌شان را از 15 تا 25 شهریور به سامانه وزارت رفاه معرفی کنند.

وی درباره چگونگی اعمال تغییرات مربوط به تولد و فوت افراد نیز گفت: آمار فرزند جدید به تعداد افراد خانوار اضافه شده و نام افراد فوت شده نیز از فهرست خانوارها حذف شده است.آذر در پاسخ به این سؤال که درصورت فوت سرپرست خانوار، تکلیف سایر اعضا برای دریافت یارانه نقدی چه خواهد شد؟ افزود: در این صورت باید اطلاعات مسن‌ترین فرد تحت تکفل متوفی که معمولا همسر وی است، با کد ملی به سامانه وزارت رفاه ارائه و شماره حساب معرفی شود.

وی درباره تکلیف افرادی که اطلاعات اقتصادی خود را به مرکز آمار ایران ارائه کرده‌اند و حتی کد رهگیری دارند اما هنگام مراجعه به سامانه وزارت رفاه اجازه معرفی شماره حساب به آنها داده نمی‌شود، گفت: تعداد این خانوارها محدود و حدود نیم درصد خانوارهایی است که اطلاعات خود را به مرکز آمار ایران ارائه کرده‌اند.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: در اینگونه موارد سرپرست خانوار تعیین هویت نشده است اما این افراد نیز از 15 تا 25 شهریور ماه می‌توانند با کد ملی مسن‌ترین عضو خانوار، شماره حساب خانوار را معرفی کنند تا در آینده اطلاعات آنها اصلاح شود.

کد خبر 114875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز