گروه شهری: محمد باقر قالیباف در جمع ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت در جامعه مداحان تهران تاکید کرد: همه مردم فرهنگ اهل‌بیت(ع)، شهادت و عاشورا را در دل‌های خود دارند و این مبانی فرهنگی آنچنان در جامعه ما رسوخ کرده که هر فردی با هر گرایشی وقتی که پای ذکر و روضه اهل‌بیت (ع) می‌نشیند دل می‌سپرد.

Tehran Mayor

وی دوشنبه شب با حضور در مراسم افطار خانه مداحان تهران با تاکید بر ضرورت ترویج مناسب فرهنگ جهاد و شهادت، این فرهنگ را یکی از مولفه‌های وحدت دانست و گفت: امروز تنها چیزی که می‌تواند انقلاب را تداوم دهد و عامل وحدت قرار گیرد فرهنگ جهاد و شهادت است.

مقام معظم رهبری نیز چند روز قبل تاکید بسیاری بر وحدت داشتند و فرمودند حفظ وحدت بر همه واجب است و حتی تاکید داشتند در رده مسئولان خصوصا در رده‌های بالا اگر غیراز این عمل شود برخلاف شرع است.

وی افزود: تنها خیمه‌ای که وحدت در آن شکل گرفته و حفظ می‌شود، خیمه فرهنگ جهاد و شهادت است و این فرهنگ جز از راه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) محقق نمی‌شود. اگر خدای ناکرده محافل اهل‌بیت (ع) از محوریت انقلاب و نظام اسلامی و امام (ره) و رهبری نظام خارج شود و خدای ناکرده به وادی‌های دیگر کشیده شود و تحت‌تأثیر برخی حرف‌ها و افراد قرار بگیرد، این صدمه بزرگی است. این خیمه متعلق به اهل‌بیت(ع) است، این خیمه متعلق به اسلام و انقلاب است. هیچ کس نمی‌تواند از آن برای خودش استفاده کند.

قالیباف با اشاره به این نکته که شهرداری در ساخت خانه مداحان وظیفه خود را انجام داده است، گفت: اگر امروز شهرداری هم در این راه گامی برداشته به‌عنوان شهردار تهران عرض می‌کنم که بنده هم هیچ حقی ندارم و هیچ منتی نمی‌توانم بگذارم که ما خانه مداحان را ساختیم. اموال شهرداری متعلق به همه مردم است؛ متعلق به همان پیرزنی است که آخر سال که می‌خواهد عوارض بدهد جلوی مرا می‌گیرد و می‌گوید آقای قالیباف می‌شود این 50هزار تومان را در 12 قسط بپردازم؟ اموال شهرداری برای اوست.

شهردار تهران با تاکید بر نقش ذاکران و مداحان اهل‌بیت(ع) در حفظ فضای معنوی جامعه گفت: بنده به‌عنوان یک شهروند، به‌عنوان یکی از بازماندگان دوران دفاع مقدس عرض می‌کنم، خانه مداحان محور توسعه و گسترش فرهنگ اهل‌بیت و فرهنگ جهاد و شهادت و محور وحدت است و هر جا که نوای اهل‌بیت بلند شد همه باید در این خیمه که به برکت شهدا و امام(ره) باقی است، گردهم آیند. امیدوارم این مجموعه برای نظام و شهدایی که در این راه قدم برداشتند و در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، منسجم‌تر از گذشته فعالیت کند.

کد خبر 114718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز