گروه شهری: آیت‌الله امامی کاشانی اعطای لقب خادم‌القرآن به شهردار تهران به‌دلیل احداث مجموعه تهران؛ سرای قرآن را شایسته دانست و عنوان کرد: عملکرد شهرداری تهران در بحث حجاب و عفاف با برگزاری برنامه‌های مناسب بسیار مطلوب بوده است

مراسم افتتاح پروژه قرآنی

آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم کلنگ زنی مجموعه تهران؛ سرای قرآن در ارتباط با عملکرد شهرداری تهران درخصوص بحث حجاب و عفاف گفت: باید به بحث حجاب و عفاف در جامعه اسلامی بهای لازم داده شود؛ چراکه این بحث بسیار مهمی است و با توجه به برخی مسائل در این مورد، باید از بروز ناهنجاری‌ها به‌طور جد جلوگیری کرد که در این مورد شهرداری تهران اقدامات مطلوبی به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف آن طریقی که واقعا طریق عفت و حجاب در اسلام بوده باید محقق شود و در این مورد تمامی سازمان‌ها مسئولند و شهرداری تهران نیز علاوه بر اقدامات مطلوبی که در این رابطه به انجام رسانده باید سعی کند فعالیت‌های خود را افزایش دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایده ساخت مجموعه تهران؛ سرای قرآن انصافا اقدام بسیار با ارزشی بوده که به همت شهردار تهران به انجام رسیده است؛ چراکه پیش از این پایگاهی با این کیفیت ایجاد نشده و این مرکز می‌تواند در بیان تمامی ابعاد قرآن کریم نقش اساسی داشته باشد.

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم گفت: تبیین آیات قرآنی خدمت بسیار بزرگی است که ضرورت دارد در تهران؛ سرای قرآن توسط عالمان برجسته به انجام رسد.

عظیم‌ترین مجموعه فرهنگی جهان اسلام

شهردار تهران نیز در مراسم کلنگ‌زنی تهران، سرای قرآن که با حضور آیت‌الله امامی کاشانی امام‌جمعه تهران، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمات تبلیغات اسلامی و سایر مسئولان برگزار شد، با بیان اینکه این مجموعه عظیم‌ترین مجموعه فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، گفت: همه تلاش همکاران من این است که بتوانیم این مجموعه بزرگ فرهنگی قرآنی را ظرف مدت 4 سال به بهره‌برداری کامل برسانیم.

دکتر محمد باقر قالیباف اظهار داشت: تهران؛ سرای قرآن مرکزی است که برای قرآن آغاز به کار خواهد کرد؛ قرآنی که برای همه عصرها و نسل‌ها همیشه تازگی داشته و بدون شک بهترین ممیزی برای شناخت انسان‌های مومن و متدین و تشخیص آنها از بدعت‌گذاران خواهد بود.

قالیباف با بیان این مطلب که مسئولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها مسئول امور جاری مردم نبوده و به‌طور مثال ما در شهرداری تنها مسئول آسفالت، جمع‌آوری زباله و نظافت شهر نیستیم، خاطرنشان کرد: ما در مقابل امور دینی مردم نیز مسئولیم و یکی از رویکردهای جدی شهرداری تهران تبدیل شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی است تا وظیفه اصلی خود را بر مبنای مسائل دینی پیش ببرد.

قالیباف در ادامه در مورد ایجاد مجموعه تهران؛ سرای قرآن در تپه‌های عباس‌آباد با اشاره به تدبیرعمیق
مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید تپه‌های عباس‌آباد به مکانی فرهنگی تبدیل شود، این مجموعه را ریه تنفسی محیط‌زیست تهران خواند و گفت: تپه‌های عباس‌آباد با ایجاد مراکزی فرهنگی، قرآنی و مذهبی مکانی مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان تهرانی خواهد بود.

پروژه‌های عباس‌آباد فراملی است

شهردار تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز با اعلام این مطلب که بخش آب و آتش بوستان حضرت ابراهیم (ع) افتتاح شده و بخش دیگر این بوستان تا پایان امسال افتتاح می‌شود، گفت:ما به‌دنبال این هستیم که مجموعه پروژه‌های عباس‌آباد در حوزه‌های مذهبی و فرهنگی نه در مقیاس ملی بلکه در مقیاس فراملی بتواند ظرفیت تولیدات و خدمات فرهنگی را برای جهان اسلام به‌وجود آورد.

قالیباف اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) خوشبختانه این توفیق را داشتیم که مجموعه تهران؛ سرای قرآن را کلنگ بزنیم و بخش دیگری از فعالیت‌های فرهنگی خود را در مجموعه تپه‌های عباس‌آباد آغاز کنیم.

وی ادامه داد: این مجموعه با داشتن 7 تالار، مسابقات قرآنی را برگزار کرده و همچنین در این مجموعه به حوزه پژوهش قرآن، موزه قرآن، داستان‌های قرآنی در همه ابعاد و حوزه چاپ و نشر به‌طور گسترده پرداخته می‌شود.قالیباف ادامه داد: ما در تپه‌های عباس‌آباد به‌دنبال این هستیم که مجموعه این تپه‌ها یک مرکز مذهبی، فرهنگی و تفریحی برای عموم شهروندان باشد.

ایجاد 123 مؤسسه قرآنی در 123 ناحیه شهر

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: مجموعه تهران سرای قرآن که بزرگ‌ترین مجموعه قرآنی جهان اسلام است، ظرف مدت زمان 4سال به بهره‌برداری می‌رسد. سید محمدهادی ایازی اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد رخدادهای متعدد فرهنگی در سطح شهر تهران بودیم و فضاهای متعدد فرهنگی در تهران ساخته شده که از آن جمله می‌توان به احداث باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت 200 هزار متر مربع با زیربنای 100 هزار متر مربع اشاره کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری 7 هزار برنامه فرهنگی بعد از افطار در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: حضور بیشمار جوانان در این برنامه‌ها نوید بخش وجود باورهای دینی در قلب‌های آنها است.

ایازی خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و 200 هزار نفر از مجموعه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان استفاده کرده‌‌اند. وی ادامه داد: پیش‌بینی شده در سطح 123 ناحیه شهر تهران، 123 مؤسسه قرآنی ایجاد شود و همچنین در سطح محلات نیز 374 دارالقرآن تاسیس شود.

کد خبر 114869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز