گروه شهری: شهردار تهران هدف از برگزاری نمایشگاه خدمات شهری و مشارکت شهروندی را کمک به زندگی بهتر مردم دانست

Ghalibaf

و گفت: به‌عنوان یک مدیر و خدمتگزار باسابقه در عرصه فعالیت‌های اجرایی با صراحت می‌گویم برای اداره شهر در حوزه فعالیت‌های شهرداری تا حدی قادر به ارائه خدمات و ارتقای کیفیت زندگی مردم هستیم و تلاش ما در این حوزه اثربخش نخواهد بود مگر اینکه شهروندان به کمک ما بیایند؛ این یعنی مشارکت معنی‌دار مردم در اداره شهر.

محمدباقر قالیباف در این‌باره به لزوم افزایش سطح آگاهی شهروندان براساس باورهای دینی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نظام دینی این است که سطح آگاهی شهروندان را نسبت به حقوق خود و شهرشان بالا ببرد. قالیباف افزود: هنگامی که شهروندان نسبت به حقوق خود آشنا شدند، ناگزیرند به مسئولیت‌های خودشان نیز آشنا شوند.

اگر این اتفاق، یعنی مطالبه حقوق و شناخت محدودیت، افتاد، آن‌وقت اتحاد بین مدیریت شهری و شهروندان برقرار می‌شود.به گفته شهردار تهران، در یک زندگی اجتماعی، بزرگ‌ترین سرمایه، اعتماد است و تنها درصورت وجود آن، مشارکت معنی‌دار در همه عرصه‌ها اتفاق می‌افتد و رشد و شکوفایی و ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی صورت می‌گیرد.

نشست مطبوعاتی جشنواره

مدیران خدمات شهری تهران، دیروز همزمان با افتتاح نخستین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری، نشست مطبوعاتی ترتیب دادند.در این نشست، دبیر نخستین جشنواره مشارکت شهروندی با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر معاونت خدمات شهری به‌عنوان تولیدکننده خدمات با مردم به‌عنوان استفاده‌کنندگان از این حقوق، گفت: یکی از اهداف این جشنواره شناساندن حقوق و تکالیف مردم و مجموعه شهرداری است.

قبادی‌فر با اشاره به کارکرد بازاریابی اجتماعی برای معاونت خدمات شهری، افزود: در این حوزه شهروندان باید بدانند که خدمات خود را از نزدیک‌ترین مکان در حوالی سکونت خود تهیه کنند. حسین کلخورانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: سعی کردیم در کنار این نمایشگاه جشنواره‌ها را با گرایش حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی و آموزه‌های آموزشی و ارتباطی پربارتر کنیم.

وی به 3 بخش نمایشگاه، جنگ‌های شادی و سمینارهای تخصصی اشاره کرد و گفت: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که در این نمایشگاه بیشترین مخاطب برای خدمات شهری وجود داشته باشد.در ادامه محمد هادی حیدر‌زاده مشاور محیط‌زیست شهرداری در رابطه با اجرای مصوبه شورای شهر مبنی بر عدم‌استفاده از کیسه‌های غیرقابل بازیافت ، از شکل‌گیری کارگروهی برای برنامه‌ریزی استفاده از مواد جایگزین پلاستیک در شهرداری تهران خبر داد و گفت: روزانه500 تن زائدات پلاستیک در شهر تولید می‌شود که شهرداری با تغییر نگرش و شیوه، سعی در کاهش این میزان دارد.

محمد علی مختاری، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز در پاسخ به سؤالی مبنی بر زرد شدن درختان خیابان ولیعصر گفت: امسال با توجه به گرمای بی‌سابقه تابستان فواصل آبیاری درختان کوتاه شده و آبیاری در ساعت‌های‌ خنک صورت گرفته؛ به‌طوری که خسارتی در بخش فضای سبز نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: تاثیرات منفی که روی درخت‌های خیابان ولیعصر به‌وجود آمده به‌علت آلودگی هواست و علت آن کم‌آبی نیست.حسین کلخورانی در خاتمه این نشست از ترخیص مجسمه امیرکبیر از گمرک خبر داد و گفت: در حال حاضر این مجسمه در نمایشگاه خدمات شهری در بوستان گفتگو به‌طور موقت نصب شده و پس از تصمیم‌گیری درباره محل نصب آن به مکان مورد نظر منتقل می‌شود. به گفته کلخورانی، این مجسمه توسط هنرمندان ایرانی در ایتالیا ساخته شده است

کد خبر 112857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز