گروه شهری: 2 اصل اخلاق و اخلاص که در دفاع مقدس موج‌می‌زد در جامعه امروز کمتر دیده می‌شود و پیامد این امر بروز بسیاری از مشکلات شخصی و اجتماعی در جامعه است.

ghalebaf-54-gh

شهردار تهران با بیان این مطلب گفت: امروز کشور را تنها می‌توانیم از طریق فرهنگ جهاد، شهادت و بسیج همراه با داشتن روحیه خالصانه و دوری از تظاهر، بسازیم.محمد باقر قالیباف در مراسم یادواره سردار شهید محمد حسن نظر ن‍ژاد (بابا نظر)که در تالار ایوان شمس برگزار شد، افزود: داشتن اخلاص به این معناست که هیچ کاری را مگر برای رضای خدا به انجام نرسانیم که این نوع اخلاص در جامعه امروز، کمتر دیده می‌شود.شهردار تهران افزود: دومین ویژگی دوران دفاع مقدس اخلاق بود که در جامعه امروز به کمک ذره بین هم کمتر دیده می‌شود. تمام فضای میدان جنگ به‌نظر من بر همین 2 اصل استوار بود.

به گفته قالیباف، به‌دلیل وجود اخلاق و اخلاص در جبهه‌های جنگ می‌توان گفت که دوران دفاع مقدس قطعه‌ای از بهشت بوده درحالی‌که امروز در جامعه از این دو اصل اساسی بسیار دور شده‌ایم و اگر می‌خواهیم برای شهدا یادبودی برگزار کنیم، مطلوب است به این اصول روی آورده و باورهای آنان را مرور کرده و آنها را به‌طور مناسب ارج گذاریم.شهردار تهران یادآور شد: برای رزمندگان اصلا زنده‌بودن و جان موضوعیت نداشت و در این فضا همه با هر گرایش سیاسی، وضعیت مالی و سطح سواد، برادر و یار و یاور یکدیگر شمرده می‌شدند.

قالیباف گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان به صحبت‌های یکدیگر اعتماد داشتند درحالی‌که امروز عمدتا میان همکاران و دوستان و آشنایان این اعتماد وجود ندارد؛ به‌طور مثال زمانی که با همکار خود در حال صحبتیم به این فکر می‌کنیم که کجای سخنش دروغ بوده و حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه است و اینگونه خود را زرنگ می‌دانیم.

 

کد خبر 112372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز