گروه شهری: شهردار تهران با تاکید بر ضرورت حضور روحانیت در بخش‌های مختلف جامعه تصریح کرد: به‌عنوان فرزند انقلاب بارها پیام عظیم حضرت امام (ره) به روحانیت در روزهای پایان جنگ را مطالعه کرده‌ام.

شهردار دیدار جماعات

هشدار ایشان کاملا دقیق است که نگذارید انقلاب به سمت حذف روحانیت پیش رود. امروز نیز مدعیان انقلاب اسلامی منهای روحانیت، کسانی هستند که هیچ نسبتی با انقلاب ندارند.شهردار تهران با حضور در مراسم افطار ائمه جماعات شهرداری تهران در سخنانی با اشاره به رسالت مبلغان در جامعه گفت: اکنون که به برکت وجود امام راحل (ره) و خون شهدا وصدها سال مبارزه روحانیت و مراجع و مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته است، باید قدر این نعمت را دانست و با حفظ و صیانت از آن امکان زندگی در سایه نعمت جمهوری اسلامی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: گاهی حواسمان نیست در کجا هستیم و از چه نعمتی برخورداریم. این فرصت عظیمی است که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده تا باور دینی در دل جوانان شکوفا شود و در خلوت خود به این مفهوم برسند که از بعد معنوی و مادی تنها در سایه اسلام است که می‌توانند رشد کنند و این مهم‌ترین مسئولیتی است که برعهده ماست.

قالیباف با اشاره به نقش روحانیت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکید کرد: اکنون دشمنان نظام درتلاشند تا جمهوری اسلامی را بدون روحانیت نشان دهند و بین ولایت فقیه و مردم فاصله ایجاد کنند و باورهای مردم به ولایت را کاهش دهند، امروز در بیان و عمل و رفتار دشمن این هدف را به وضوح می‌توان دید. ما باید تلاش کنیم سطح تعلق مردم به اسلام، روحانیت، نظام و انقلاب بالا رود. امروز نیازمند تلاش برای اجماع و وحدت نخبگان علمی و دینی هستیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مظلومیت روحانیت در طول سالیان گذشته گفت: در مورد مظلومیت روحانیت همین بس که اگر منصفانه نگاه کنیم درمی‌یابیم قشر روحانی با آنکه در تمامی صحنه‌های انقلاب پیشرو بوده اما از نظر مادی از اقشار محروم جامعه است.

در دوران دفاع مقدس نیز چنین بود، با آنکه روحانیت حضوری بسیار چشم‌گیر در جبهه‌ها داشتند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند ولی این ایثار و فداکاری در افکار عمومی به‌خوبی منعکس نشد و روحانیت آماج حملات دشمن نیز قرار گرفت. البته این موضوع ریشه در عناد تاریخی دشمنان ما با روحانیت دارد.

وی با تاکید براین اصل که ممکن است مردم تعریف مجزایی از مسئولان شهرداری و خود شهرداری در ذهن داشته باشند، گفت: شاید مردم به من به‌عنوان شهردار نمره مثبت دهند ولی بحث شهرداری را جدا کنند و این مسئله به سابقه ذهنی مردم از شهرداری‌ها بازمی‌گردد. مردم در طول تاریخ خاطره خوشی از شهرداری‌ها نداشتند البته اگر با نگاه منصفانه به این مسئله بنگریم به‌صورت عمومی میزان رضایت مردم بهتر شده و شهرداری جایگاه مهمی در زندگی مردم پیدا کرده است.

قالیباف خطاب به ائمه‌جماعات شهرداری تهران گفت: در مسیر حل این مسئله نقش روحانیون در شهرداری برجسته است و راه حل این موضوع در دستان آنهاست. ائمه‌جماعات شهرداری تهران نباید تنها به اقامه نماز در شهرداری اکتفا کنند؛ بلکه باید رسالت اصلاح رفتار سازمانی و ارتقای اخلاق و معنویات را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 114324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز