مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر در محل سابق حزب جمهوری اسلامی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محمد باقر قالیباف دیروز در حاشیه بازدید از مراحل احداث مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران همچنین خبر داد: مراسم سال آینده سالگرد شهدای هفتم تیر در این مکان برگزار می‌شود.

وی گفت: به تبعیت از سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت احداث بنای یاد بود در مکان سابق حزب و محل شهادت شهید بهشتی و 72 شهید روز هفتم تیر، شهرداری تهران توفیق داشت این مسئولیت را انجام دهد و این مکان را به مرکزی برای انتقال تجربیات نسل انقلاب به نسل امروز تبدیل کند.

شهردار تهران ادامه داد: این مجموعه شامل مسجدی در مقیاس محلی، موزه،  سالن اجتماعات، گالری و یادمانی ویژه 72 شهید در محل انفجار است که تمامی این مجموعه با معماری ایرانی و اسلامی طراحی شده است.

شهردار تهران که دیروز قبل از شرکت در مراسم بازدید از احداث مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر در سامانه 1888 به‌منظور ارتباط مستقیم با مردم حاضر شده بود، گفت: در این جلسه به مشکلات 20 نفر از شهروندان به‌صورت حضوری و 25 نفر به‌صورت تلفنی رسیدگی شد.

براساس این گزارش، مطالبات پیمانکاران، املاک واقع شده در طرح‌های شهرداری، تغییر کاربری غیرمجاز و پیشنهاد مقاوم‌سازی‌ ساختمان‌ها در برابر زلزله، بیشترین مسائل مطرح شده از سوی شهروندان با شهردار تهران در جلسه دیروز بود.

قالیباف در پاسخ به این سؤال که آیا سامانه 1888 شهرداری به جایگاه مورد انتظار رسیده است یا خیر؟ گفت: مشکلات مطرح شده در این سامانه توسط شهروندان متفاوت‌تر و جزئی‌تر از مشکلات 3سال قبل است و به‌نظر می‌رسد دیگر مشکلات بزرگ‌تر، مراجعه کننده‌ای در این سامانه ندارد. وی در عین حال اظهار داشت از این وضع هنوز قانع نیست اما در مجموع این سامانه فعالیت خود را خوب انجام داده و از آن راضی است.

وی ادامه داد: 1888، بستر مطمئنی برای کسانی است که با شهرداری کاری دارند تا بدون اتلاف وقت به‌کار آنها رسیدگی شود.دیروز همچنین تعدادی از شهروندان از قالیباف بابت عدم‌پاسخگویی مسئولان شهرداری درسامانه 1888 گلایه داشتند. در این باره شهردار تهران ضمن تاکید براینکه گلایه‌های مردم را پیگیری خواهد کرد، گفت: بعید است خواسته‌ای در چارچوب ضوابط بگنجد اما ما در مورد آن تصمیم‌گیری نکنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: اینگونه نیست که ما با هر موضوعی که مواجه می‌شویم به خواسته شهروند عمل کنیم. اشکال کار در این نیست که ما پاسخی به شهروندان نمی‌دهیم بلکه اشکال اینجاست که بعضی شهروندان پاسخ منفی را جواب نمی‌دانند.

شهردار تهران در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید سازمان محیط‌زیست و وزارت بهداشت، شهرداری را مسئول جمع‌آوری پسماند پزشکی و بهداشتی می‌دانند؛ آیا این وظیفه شهرداری است یا خیر؟ بیان داشت: تاکنون 2بار اتفاق افتاده که من جواب این سؤال را داده‌ام اما صدا و سیما آن را پخش نکرده؛  این بار هم اگر جواب بدهم تلویزیون آن را پخش نخواهد کرد.

قالیباف اما در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی شهرداری تهران وظیفه‌ای در قبال جمع‌آوری پسماند پزشکی و بهداشتی ندارد.

وی افزود: براساس این قانون،  بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی خود موظف به انجام این کار هستند. همچنین بخشی از این نوع زباله‌ها نیز باید در همان محل امحا شده و از بین برود اما متأسفانه شاهد قرار دادن زباله‌های بهداشتی در کنار دیگر زباله‌ها در این مراکز هستیم. برخی اوقات نیز این زباله‌ها در جوی آب ریخته می‌شود که مشکلات بهداشتی بسیاری به همراه دارد. وی از شکایت شهرداری تهران به دادستان به‌عنوان مدعی العموم خبر داد تا کار بررسی این موضوع را بر عهده گیرد.

به گفته شهردار تهران،  قانون تعیین کرده که جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی وظیفه شهرداری نیست و ما فقط دفن بهداشتی این نوع زباله را در مرکز دفن پسماند باید انجام دهیم. در این چند سال نیز همیشه حرف‌هایی درباره خرید اتوکلاو و زباله‌سوز برای پسماندهای بهداشتی زده شده اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

کد خبر 110571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز