دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: زاغزن باند برای آنکه بتواند طعمه‌های خود را زیرنظر بگیرد به بانک می‌رفت و به بهانه واریز پول به حساب خود طعمه‌هایش را شکار می‌کرد اما همین سرنخ باعث به دام افتادن او شد.

حوادث عکس

رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل با شکایت‌های متعدد از سوی مشتریان بانک‌های مختلف تهران در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم اداره آگاهی تهران قرار گرفت.شاکیان در اظهارات خود مدعی شده بودند بعد از دریافت مبالغ میلیونی، هنگام خروج از بانک، در محلی خلوت 3 موتورسوار به سمت آنها حمله ور شده و با تهدید چاقو پول‌های آنها را به سرقت برده و متواری شده‌اند.

سرنخی برای دستگیری

با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات درباره این پرونده به‌صورت جدی آغاز شد و تیمی از کارآگاهان در نخستین مرحله از تحقیقات خود به بازبینی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته بانک‌ها پرداختند.در این بازبینی‌ها، ماموران یکی از سارقان خشن را که قبل از وقوع تمامی سرقت‌ها در بانک‌ها پرسه می‌زد و به بهانه نوشتن برگه واریز به حساب، مقابل گیشه بانک‌ها می‌ایستاد و طعمه‌ها را زیرنظر می‌گرفت و بعد بدون واریز مبلغی از بانک خارج می‌شد شناسایی کردند.

درحالی‌که ماموران اقدامات اطلاعاتی خود را برای شناسایی هویت این سارق در دستور کار خود داشتند، تیم تحقیق متوجه شدند در جریان یکی از سرقت‌ها، پس از آنکه مرد جوان برگه واریز به حساب را پر کرده، مقداری پول واریز کرده است.
ماموران با این سرنخ به سراغ صاحب شماره‌حساب مورد نظر رفتند و در نهایت تعجب متوجه شدند که وی کسی نیست جز زاغزن باند که پلیس در تعقیب او بود و به این ترتیب این مرد به‌نام رضا در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

رضا بعد از دستگیری به سرقت از مشتریان بانک‌ها با همدستی 2 سارق خشن دیگر اعتراف کرد و گفت: من بعد از آنکه به‌عنوان زاغزن باند وارد بانک می‌شدم، افرادی را که مبالغ زیادی پول گرفته بودند، شناسایی می‌کردم و مشخصات آنها را در اختیار 2 همدستانم که در نزدیکی بانک کشیک می‌دادند قرار می‌دادم تا آنها با تعقیب طعمه مورد نظر، در فرصتی مناسب وی را مورد حمله قرار داده و پول‌هایش را سرقت کنند و بعد با این پول‌ها مخارج اعتیادمان را به شیشه تامین می‌کردیم که در آخرین مورد چون مبلغی را به حساب خودم واریز کرده بودم ماموران رد مرا زدند و دستگیر شدم.

درحالی‌که با دستگیری این مرد جوان تا‌کنون 25 شاکی به پایگاه نهم اداره آگاهی تهران مراجعه کرده اند، قاضی حسینی، بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری با اعلام این خبر گفت: تلاش برای دستگیری 2 همدست این مرد ادامه دارد و کسانی که به این روش در محدوده شهرری مورد سرقت قرار گرفته‌اند، برای طرح شکایت به دادسرای شهرری مراجعه کنند.

کد خبر 114611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز