جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: نگهبان یک شرکت لبنیاتی در آرزوی یک‌شبه پولدارشدن، نقشه سرقت از شرکت را طراحی کرد اما تنها چند روز بعد از سرقت، راز او فاش شد و همه همدستانش دستگیر شدند

sarghan

 چندی قبل، ماموران پلیس110 در جریان سرقت خونین از یکی از شرکت‌های لبنیاتی در سیمین‌دشت کرج قرار گرفتند. آنها بعد از حضور در محل سرقت متوجه شدند که نگهبان شرکت از سوی چند سارق مورد حمله قرار گرفته ‌و با چاقو و قمه زخمی شده است.

درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان با استفاده از 2کامیون، مقدار زیادی لبنیات و چندین دستگاه رایانه را از داخل شرکت به سرقت برده‌اند، تحقیق از نگهبان مجروح شروع شد. این مرد به ماموران گفت: ساعتی قبل درحالی‌که هوا تاریک شده بود چند نفر که مسلح به چاقو، قمه و چماق بودند وارد قسمت نگهبانی شرکت شدند و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

آنها سپس با 2 کامیون و یک خودروی پیکان وارد شرکت شدند و مقدار زیادی لبنیات و دستگاه‌های رایانه را به سرقت بردند. با اظهارات تنها شاهد سرقت، تحقیقات ماموران پلیس آگاهی کرج برای شناسایی دزدان شروع شد. از آنجا که نگهبان شرکت دزدان را دیده بود، ماموران وی را برای چهره‌نگاری به اداره آگاهی دعوت کردند و آنجا بود که متوجه حرف‌های ضد‌و نقیض او درباره نحوه ورود سارقان به شرکت شدند.

پلیس که به نگهبان جوان مشکوک شده بود با این احتمال که وی نیز در این سرقت دست داشته‌ است، بازجویی از او را شروع کرد. مرد جوان وقتی دید ماموران پی به رازش برده‌اند لب به اعتراف گشود و به دستبرد میلیونی با همدستی دوستانش اعتراف کرد.

متهم در بازجویی‌ها گفت: فکر می‌کردم با سرقت از شرکت پولدار می‌شوم و دیگر لازم نیست کار کنم. به همین خاطر با تعدادی از دوستانم نقشه سرقت را در میان گذاشتم و آنها هم قبول کردند که با من همکاری کنند. شب حادثه، طبق نقشه‌ای که از قبل طرح کرده بودیم، آنها وارد شرکت شدند و با چوب و چماق مرا کتک زدند.

وقتی مجروح شدم، همدستانم محموله‌های میلیونی لبنیات را به کامیون‌هایی که همراه خود آورده بودند منتقل کردند و قرار بود در فرصتی مناسب اموال مسروقه را بین هم تقسیم کنیم که رازمان فاش شد و من دستگیر شدم. سرهنگ اصلانی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج، با اعلام این خبر گفت: بعد از اعترافات نگهبان جوان، مخفیگاه 5 همدست او در 3 نقطه از شهر کرج شناسایی شد و همگی آنها قبل از تقسیم و فروش اموال مسروقه به دام پلیس افتادند.

کد خبر 114315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز