گروه حوادث: 4 سارق نقابدار بعد از دستبرد به 2 مغازه طلافروشی در شیراز، رهگذران را به گلوله بستند و پا به فرار گذاشتند. در جریان این تیراندازی‌، 2 نفر از عابران پیاده کشته و 4 نفر مجروح شدند

theives

ساعت 8 دوشنبه شب گذشته یک خودروی پژو مقابل 2 مغازه طلافروشی در خیابان شیخ‌علی چوپان شیراز توقف کرد و 4 مرد نقابدار از آن پیاده شدند. مغازه‌های طلافروشی در مجاورت هم قرار داشتند و به همین دلیل مردان نقابدار با تبرهایی که در دست داشتند شیشه ویترین هر دوی آنها را شکسته و شروع به جمع‌آوری طلاها کردند.

به‌دنبال این ماجرا، صاحبان هر دو مغازه فریادزنان به پیاده‌رو دویدند تا مانع سرقت طلاها شوند و در همین هنگام تعدادی از رهگذران هم که با مشاهده مردان تبر به دست شوکه شده بودند، به کمک مغازه‌داران شتافتند. نقابداران مسلح بعد از جمع‌آوری مقداری طلا، قصد فرار داشتند اما وقتی خود را در محاصره مردم دیدند، ترسیده و وحشت‌زده با اسلحه شروع به تهدید آنها کردند. در همین هنگام صدای شلیک چندین گلوله در فضا پیچید و با پراکنده شدن مردم، سارقان سوار خودروی خود شدند و به سرعت پا به فرار گذاشتند.

سرهنگ محمدی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس، با تایید این خبر به همشهری گفت: در جریان تیراندازی‌ سارقان نقابدار، 2 نفر از عابران پیاده جان باختند و 4 نفر دیگر مجروح شدند که بلافاصله توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.
وی ادامه داد: با گزارش ماجرا به پلیس، تیم‌هایی از اداره آگاهی و کلانتری راهی محل حادثه شدند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری دزدان جنایتکار شروع شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه متهمان از یک خودروی مسروقه برای سرقت از طلافروشی استفاده کرده بودند، افزود: ماموران پلیس با دریافت مشخصات خودرو، جست‌وجوی گسترده‌ای را برای شناسایی آن شروع کردند و ساعاتی بعد موفق شدند این خودرو را که در منطقه‌ای خلوت از شهر رها شده بود، پیدا کنند.

رئیس پلیس آگاهی فارس یادآور شد: پیش از این در راستای طرح ساماندهی طلافروشی‌ها در شهرهای بزرگ، به هر دو مغازه طلافروشی که هدف سرقت قرار گرفته‌اند تذکر داده شده بود که منطقه شلوغ شیخ‌علی چوپان برای فعالیت طلافروشی خطرناک است و از آنها خواسته شده بود که مغازه‌های خود را تعطیل کنند اما آنها از این کار امتناع کرده بودند.

به گفته وی در این منطقه، مغازه‌ها در ابعاد بسیار کوچک ساخته شده‌اند که همین مسئله امنیت آنها را با مشکل روبه‌رو کرده است و به همین دلیل از صاحب هر دو طلافروشی خواسته شده بود، آنجا را تعطیل کنند. سرهنگ محمدی تصریح کرد: هم‌اکنون تیم ویژه‌ای از کارآگاهان با جدیت در حال بررسی پرونده است و پلیس از همه توان خود برای شناسایی و دستگیری سارقان جنایتکار استفاده خواهد کرد.

کد خبر 115684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز