یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه سیاسی: در نخستین روز صنعت دفاعی پس از نامگذاری 31مرداد به این نام، جت بمب‌افکن کرار رونمایی شد. خط تولید شناور سراج و نسل جدید موشک‌انداز ذوالفقار نیز اول شهریور 89 راه‌اندازی می‌شود.

کرار

بهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) کرار، نخستین هواپیمای بدون سرنشین جت کشور، دارای موتور توربوجت و قادر به حمل انبار بار برای انهدام اهداف مورد نظر است. مداومت پروازی در بالا در مسافت‌های دوردست، سرعت بسیار بالا، توان انجام‌دادن ماموریت‌های مختلف با اهداف گوناگون از دیگر قابلیت‌های این جت بمب‌افکن است.

رونمایی از بهپاد کرار در مراسمی انجام شد که رئیس‌جمهور، وزیر دفاع، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر ارتباطات در آن حضور داشتند.محمود احمدی‌نژاد در این مراسم تمبر یادبود روز صنعت دفاعی کشور را باطل کرد.

کرار

همچنین امروز در مراسم دیگری خط تولید شناور سراج و نسل جدید موشک‌انداز ذوالفقار با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح می‌شود. براساس گزارش مهر، احمد وحیدی پیش از این اعلام کرده بود که همزمان با روز صنعت دفاعی قرار است جت بدون سرنشین ایران به‌نام کرار، خط تولید شناور تندرو سراج و نسل جدید شناور موشک‌انداز ذوالفقار، آزمایشگاه تست‌های فضایی (سازه و سیستم‌های جدایش)، رونمایی و بهره‌برداری از 28 پروژه الکترونیکی و مخابراتی، آزمایش موشک جدید قیام و نسل سوم موشک فاتح 110 و راه‌اندازی خط تولید مهمات 130 میلی‌متری hera نیز افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

همه گزینه‌ها روی میز است

در مراسم رونمایی جت بمب‌افکن کرار، محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر دشمنان بخواهند تعرضی انجام دهند به‌خوبی می‌دانند که شعاع دایره عکس‌العمل ملت ایران بسیار وسیع و گسترده خواهد بود. براساس متنی که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری از این سخنرانی منتشر کرد و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز همان را روی خروجی خود قرار دادند، احمدی‌نژاد گفت: قدرت‌های زورگو زمانی که در مقابل منطق ملت ایران کم می‌آورند چنین می‌گویند که همه گزینه‌ها روی میز است.

ملت ایران هم امروز اعلام می‌کند که تمام گزینه‌ها روی میز قرار دارد که مطمئناً گزینه اولی باید از موضع غرور و خودخواهی پایین آمده تا از موضع برابر به گفت‌وگو بنشینیم و بدانند اگر چنین کاری انجام ندهند دست قدرت ملت‌ها آنان را به زیر خواهد کشید‌.
او در ادامه ضرورت قرار گرفتن انسان ایرانی در مدار بالای 1000 کیلومتری زمین را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید با بسیج همه توان کشور به ارتفاع بالای 1000 کیلومتری زمین دست پیدا کنیم؛ چرا که از آن ارتفاع به راحتی می‌توان بر تمام امور تسلط داشت و به سهولت امور را اداره کرد.

قابلیت‌های کرار

وزیر دفاع در سخنانی با تشریح اهمیت، نقش و جایگاه صنعت دفاعی کشور و تشریح عملکرد یکسال گذشته وزارت دفاع تاکید کرد: بهپاد کرار نخستین هواپیمای بدون سرنشین جت کشور است که قابلیت‌های متعددی از جمله دارای موتور توربو جت و قادر به حمل انواع بمب برای انهدام اهداف مورد نظر است.

احمد وحیدی، مداومت پروازی بالا در مسافت‌های دوردست، سرعت بسیار بالا و توان انجام ماموریت‌های مختلف با اهداف گوناگون را از دیگر قابلیت‌های بهپاد کرار برشمرد. او ادامه داد: با تولید انبوه و به‌کارگیری عملیاتی این پرنده استراتژیک توان عملیاتی نیروهای مسلح در ابعاد مختلف به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

کد خبر 114523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز