مانیل: دولت فیلیپین در طرحی ویژه‌ قصد دارد از گوشی‌های تلفن همراه برای رشد کشاورزی این کشور استفاده کند.

sms

در این طرح کشاورزان این کشور می‌توانند اطلاعات علمی لازم برای افزایش تولید محصولات زراعی خود را به‌وسیله پیامک دریافت کنند. دولت فیلیپین در تلاش است به‌ویژه تولید برنج این کشور را در سال جاری افزایش دهد.

به گفته موسسه تحقیقات برنج فیلیپین گوشی تلفن همراه مهم‌ترین وسیله ارتباطی است که بیشتر کشاورزان این کشور حتی در میان زمین‌های زراعی هم به آن دسترسی دارند و به‌همین خاطر استفاده از پیامک‌های راهنمایی کشاورزی با توصیه نکاتی مانند نوع و اندازه کود مصرفی می‌تواند کمک بسیار زیادی برای افزایش تولید محصولات داشته باشد.

سفر به دور دنیا

آمستردام: یک دختر نوجوان قصد دارد با تنها سفر‌کردن به‌دور دنیا با قایق نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. این دختر 14‌ساله هلندی به‌تازگی سفر خود را با قایق 8‌متری‌اش شروع کرده است و بسیاری امیدوار هستند او بتواند از پس مشکلات سر راهش بربیاید. با وجود این مقام‌های دولتی هلند چندان دل‌خوشی از انجام این سفر ندارند.

چند وقت پیش مرکز خدمات اجتماعی هلند اعلام کرده بود انجام این سفر دریایی می‌تواند مانع از پیشرفت متناسب با این دختر نوجوان در جامعه شود اما در ماه آوریل لائورا دکار توانست در دادگاه در مقابل این مرکز به پیروزی برسد. به‌خاطر این مسئله سفر این دختر 14‌ساله بدون اطلاع خبرنگاران آغاز شد و مدیر برنامه‌های وی ساعاتی بعد رسانه‌ها را در جریان گذاشت. پیش‌بینی می‌شود این سفر دریایی بیشتر از 2‌سال طول بکشد.

افزایش درگیری فیل‌ها و انسان‌ها

کلمبو: افزایش آمار تلفات درگیری‌های فیل‌ها و انسان‌ها این روزها باعث نگرانی مقام‌های دولتی سریلانکا شده است. مقام‌های دولتی اعلام کرده‌اند که هر‌سال بر اثر این درگیری‌ها 200‌فیل و 50‌ انسان در این کشور کشته می‌شوند. کارشناسان عقیده دارند که مهم‌ترین علت این مسئله تصاحب محل‌های زندگی فیل‌ها توسط مردم سریلانکاست.

حامیان محیط‌زیست با هشدار درباره این موضوع اعلام کرده‌اند که حیات‌وحش سریلانکا در معرض خطر جدی قرار دارد. موسسه حمایت از حیات‌وحش سریلانکا به‌تازگی اعلام کرده است که تعداد فیل‌های وحشی این کشور از 12‌هزار راس به 4‌هزار راس کاهش پیدا کرده است. مردم سریلانکا در مواجهه با فیل‌های وحشی از سلاح گرم و مواد آتش‌زا استفاده می‌کنند که این مسئله خشم این حیوانات را به‌دنبال دارد.

افتتاح موزه اموال قاچاقچی‌ها

مکزیکوسیتی: دولت مکزیک با به‌نمایش گذاشتن اموال سردسته‌های باندهای قاچاق مواد‌مخدر نمایشگاهی به‌نام موزه مواد‌مخدر راه‌اندازی کرده است که هر روز هزاران بازدید کننده دارد. در این موزه که توسط وزارت دفاع مکزیک اداره می‌شود اموال به‌دست آمده از باندهای بزرگ قاچاق مواد‌مخدر از جمله سلاح‌های ساخته شده از طلا به‌نمایش گذاشته شده است.

بخش اصلی این موزه در سال 1985 افتتاح شده بود اما تاکنون تنها نیروهای نظامی مکزیک اجازه بازدید از آن را داشتند. مسئولان وزارت دفاع عقیده دارند که دیدن اشیای این موزه می‌تواند نیروهای امنیتی این کشور را با نحوه و فضای زندگی قاچاقچی‌ها آشنا کند. در این موزه همچنین مهم‌ترین روش‌های پنهان سازی مواد مخدر توسط قاچاقچیان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 114517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز