همشهری آنلاین: مرکز ثبت دامنه‌های اینترنتی کشور از تغییرات در روش پرداخت برای ارائه خدمات دامنه خبر داد و اعلام کرد: این تغییرات با هدف جلوگیری از سوء استفاده و همچنین تشویق کاربران به ثبت دامنه از طریق نمایندگان فروش شکل گرفته است

دامنه اینترنت

از 6 شهریور ماه سال جاری مرکز ثبت دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ‌برای ارائه‌ خدمات دامنه از روش پیش پرداخت (pre‪-‬paid) استفاده می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در روش فرآیند رزرو یا انتقال دامنه پیش پرداختی در صورتیکه درخواست ثبت دامنه پرداخت نشود، امکان ثبت آن در هر لحظه برای کاربر دیگری وجود دارد. در همین خصوص، ایجاد هرگونه درخواست و ارجاع آن به نمایندگان فروش دامنه برای پرداخت میسر نخواهد بود و برای ثبت یا تمدید دامنه باید از سامانه نماینده فروش اقدام شود.

در مورد انتقال دامنه (تغییر صاحب امتیاز) و در صورتیکه خریدار دامنه در نظر دارد وجه مربوط به انتقال، توسط نماینده فروش پرداخت شود باید کد انتقال و شناسه خود را در اختیار نمایندگان فروش قرار دهد تا نمایندگان درخواست خرید دامنه برای آن شناسه صادر و وجه آن را پرداخت کنند. این روش می‌تواند علاوه بر تشویق بخش خصوصی به منظور انجام امور دامنه از رزرو متوالی دامنه‌‌ها جلوگیری کند.

کد خبر 114468
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز