همشهری آنلاین: با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، مراسم افتتاحیه اولین مرکز آموزش قرآن و حدیث نور از سوی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه صبح امروز 30 مرداد در مشهد برگزار شد

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه اولین مرکز آموزش قرآن و حدیث نور از سوی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه صبح امروز 30 مرداد در مشهد برگزار شد.

در این مراسم که در مهدیه مرحوم «عابدزاده»،‌ از اساتید قرآنی مشهد برگزار شد، ابتدا «فصیحی» از خانواده‌های طلاب به قرائت قرآن کریم پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام «مهدوی‌مهر»، رئیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه واحد مشهد به حاضران در جلسه خیرمقدم گفت و از خانواده‌ مرحوم عابدزاده جهت اهدای این مکان برای برگزاری دوره‌‌های آموزشی قرآن و حدیث تشکر کرد.

سپس، حسین اسدی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه پیام حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی، رئیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه به مناسبت افتتاح این مرکز را قرائت کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام صالح، معاون فرهنگی و تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه یکی از کارکردهای قرآن را شفای دل‌های مؤمنان عنوان کرد و گفت: با این وجود، برخورد مسلمانان با قرآن نشان‌دهنده دوری و فاصله از فلسفه نزول قرآن است.

وی با بیان اینکه خانواده مرکز تعلیم و تربیت در اسلام به شمار می‌رود، ‌افزود: علمای دین همان‌گونه که برای تربیت نسل‌های آینده در جامعه تلاش می‌کرده در خانه نیز در تربیت فرزندان اهتمام جدی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام صالح، ایمان و آرامش را دو اصل اساسی برای رشد خانواده عنوان کرد و ادامه داد: دست‌یابی به این دو اصل در سایه تمسک به قرآن و بهر‌مندی از آیات الهی حاصل می‌شود.

وی با تأکید بر پیاده کردن فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها، اذعان کرد: تضمین سلامت ایمانی فرزندان، نیازمند توسل به قرآن و آموزه‌های آن است تا فرزندان پس از سپری کردن دوران رشد دچار انحرافات نشوند.

در ادامه حجت‌الاسلام «محسن قرائتی»، رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: زمانی اسلام شکوفا می‌شود که روحانیان و عالمان دینی در صحنه اجتماعی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ایجاد یک جریان قرآنی در جامعة‌المصطفی(ص) افزود: طلاب جامعةالمصطفی(ص) هر روز باید آیات قرآن را در کلاس‌های درس فراگرفته و پس از مراجعه به منزل یافته‌های خود را به خانواده‌هایشان انتقال دهند تا از این طریق در حوزه قرآن و آموزه‌های قرآن یک جریان‌سازی اتفاق افتد.

حجت‌الاسلام قرائتی راکد ماندن اسلام را از نتایج سلیقه‌ای عمل کردن در دین دانست و اظهار کرد: متأسفانه مسائلی در دین وارد شده که جزء دین نیست و اسلامی که در حال حاضر در اختیار داریم بیش از قرآن و احادیث، سلیقه‌هایی است که در آن وارد شده است

کد خبر 114406
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز