همشهری آنلاین: حمیدرضا ترقی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی ایران سرآمد کشورهای اسلامی است، گفت: حجم بالای فعالیت‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های قرآنی که در ایران صورت می‌گیرد نسبت به سایر کشورهای اسلامی قابل مقایسه نیست

قرآن

حمیدرضا ترقی، معاون بین‌المللی حزب مؤتلفه اسلامی، امروز، 5 شهریورماه، ضمن حضور در غرفه خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در مورد ویژگی‌های این نمایشگاه با خبرنگار ایکنا گفت‌وگو کرد.

وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: برنامه‌ریزی امسال نسبت به سال‌های گذشته از خلاقیت و ابتکار بسیار خوبی برخوردار است؛ بحث دشمن‌شناسی و فتنه‌های اخیری که رخ داد و تطبیق آن با تاریخ بشر بخش جالب توجهی بود که از قرآن نیز بهره برده بودند.

ترقی ادامه داد: اینکه کارشناسان بتوانند مفاهیم روز را در متون قرآنی جستجو کنند و به مردم بشناسانند کار تازه و جالبی است که باید به آن توجه شود؛ در مجموع نمایشگاه امسال در توجه دادن مردم به مفاهیم و مبانی قرآنی پیشرفته‌تر از سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به حجم بالای فعالیت و پژوهش‌های قرآنی در داخل کشور تصریح کرد: هر سال که می‌گذرد در ابعاد مختلفی از جمله هنر، علوم روز، فضای مجازی، دیجیتال، تفسیر و پرداختن به موضوعات قرآنی به معانی عمیقی از دریای ژرف قرآن نزدیک‌تر می‌شویم و این جای خوشحالی دارد.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: این نوع کار و حجم بالای فعالیت‌ها، تحقیقات و پژوهش‌ها ما را به اهداف بالای سند چشم‌انداز خواهد رساند؛ فعالیت‌ها و توجهات قرآنی ما نسبت به کشورهای دیگر اسلامی که صرفاً به قرائت و بعضی داستان‌پردازی‌های قرآنی توجه می‌کنند، قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی ما سرآمد کشورهای اسلامی است، افزود: پژوهش‌هایی که در موضوعات قرآنی با این کثرت و تنوع صورت گرفته، در کشور دیگری نیست و اگر عنایت الهی پشت سر محققان و پژوهشگران کشور همچنان باشد ما در آینده به اهداف سند چشم‌انداز خواهیم رسید.

ترقی در ادامه تأکید کرد: آنچه در این نمایشگاه رخ می‌دهد باید در بین مردم رسوخ پیدا کند؛ اگر بتوانیم این فعالیت‌ها را بین مردم ببریم به گونه‌ای که آنها برای دسترسی به این اطلاعات دچار زحمت نشوند آثار مثبت بیشتری را دریافت خواهیم کرد؛ با استفاده از ظرفیت‌های مراکزی که انتقال فرهنگ در آنها صورت می‌گیرد، از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی، می‌توان فعالیت‌ها و دستاوردهای قرآنی را در داخل جامعه و در بین مردم گسترش داد.

ترقی استقبال پرشور مردم از هجدهمین نمایشکاه بین‌المللی قرآن را مورد اشاره قرار داد و خاطزرنشان کرد: جاذبه‌های ایجاد شده در این نمایشگاه و تنوعی که در مسائل قرآنی پدید آمده یکی از عوامل اصلی جذب مردم برای حضور در این نمایشگاه است؛ مردم در هر گرایش و طبقه‌ای که هستند نیاز خود را از موضوعات قرآنی پیدا کرده‌اند، چرا که قرآن پاسخ مناسبی به نیازهای مختلفی انسان‌ها داده است.

کد خبر 114880
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز