همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: امسال در 300 نقطه کشور نمایشگاه قرآن برگزار می شود.

قرآن

به گزارش واحدمرکزی خبر، سید محمد حسینی در گفتگو با خبر نیمروز شبکه اول سیما افزود: برگزاری این نمایشگاه ها از ماه مبارک رمضان در برخی از شهرها شروع شده است و همچنین علاوه بر آن نمایشگاه‌های قرآنی در کشورهای مختلف نیز برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش دوره‌های برگزاری نمایشگاه قرآن کریم گفت: برای برگزاری نمایشگاه در تهران مشکل جا و مکان داریم که باید برای آن فکری کرد و همچنین جای آن باید ثابت باشد.

حسینی درباره افزایش ساعت بازدید از نمایشگاه نیز افزود: در سال آینده ساعت بازدید از نمایشگاه را به گونه‌ای طراحی خواهیم کرد تا زمان بازدید از آن تا سحر افزایش یابد.

وی گفت: نمایشگاه قرآن امسال در فضایی حدود 90 هزار مترمربع با بخش‌های جدید و جذاب و محتوایی عالی برگزار شد.

وی گفت: در نمایشگاه امسال علاوه بر بخش‌‍های عکس، نوجوان، شعر و ادب، حجاب و عفاف، صهیونیسم شناسی، بصیرت قرآنی، حدود 200 نمایش تئاتر با مضامین قرآنی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن امسال برای کودکان و نوجوانان تا افراد متخصص و محقق برنامه داشت افزود: در نمایشگاه امسال حدود 15 هزار کتاب از کشورهای مختلف برای محققان تهیه شد.

حسینی گفت: در نمایشگاه امسال 220 نفر از مشاوران مذهبی و استادان روحانی به سؤالات مردم در باره مسائل خانوادگی، ازدواج، تربیت و عرصه‌های مختلف پاسخ دادند.

وی افزود: همچنین عوامل تهیه و ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند مختارنامه و ملک سلیمان با حضور در نمایشگاه، پاسخگوی مردم بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال دستاوردهای قرآنی کشور را در یک مکان عرضه کرده بودیم گفت: ارائه کتاب‌ها، نرم افزارها، تابلوهای نفیس قرآنی، ترجمه‌های مختلف قرآن، رصد نجومی و ارائه فرهنگ و آداب و سنن ملت‌های مختلف درخصوص قرآن از دیگر بخش‌های نمایشگاه امسال بود.

حسینی افزود: برگزاری طرح قرآنی 1444 با حضور 30 هزار نفر از مردم شهرهای مختلف از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال بود که صدا و سیما نقش بسیار مؤثری در اجرای این طرح داشت.

کد خبر 115376
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز