همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه دوره «تربیت مبلغ قرآن‌محور» از ساعت 12:30 تا 14 پنجشنبه، 11 شهریورماه، از سوی جامعة‌المصطفی(ص)‌العالمیه در مشهد مقدس برگزار می‌شود

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) این دوره به همت جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه و با حضور 70 نفر از طلاب غیر ایرانی از 15 ملیت مختلف از 21 مرداد ماه به مدت سه هفته به منظور تربیت مبلغان قرآن‌محور در مشهد و با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسن قرائتی در حال برگزاری است.

مراسم اختتامیه «تربیت مبلغ قرآن‌محور» با حضور حجت‌الاسلام قرائتی و حجت‌الاسلام اعرافی، رئیس مرکز جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در مشهد، پنجشنبه، 11شهریورماه، از ساعت 12:30 تا 14 برگزار می‌شود و به نفرات برتر این دوره جوایزی اهدا خواهد شد.

در این دوره شرکت‌کنندگان با شیوه‌ها و قالب‌های تبلیغ با محوریت قرآن کریم آشنا می‌شوند و با مهارت‌های کلاس‌داری و تدریس و بیان احکام و معارف قرآنی تحت نظر، تدریس و اشراف حجت‌الاسلام قرائتی، مفسر قرآن و چند تن از اساتید دیگر بهره‌مند می‌شوند.

از دیگر اساتید این دوره هم حجت‌الاسلام و المسلمین صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی(ص)‌العالمیة و حجت‌الاسلام وحیدی، نماینده سابق جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة در سوریه هستند و از مدرسان مبرز احکام و فقه هم استفاده می‌شود.

این نخستین دوره است که از سوی اداره‌کل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة برگزار می‌شود و برنامه‌های جنبی دیگر هم مانند بازدید از مراکز قرآنی، دیدار با شخصیت‌ها و علمای حوزه علمیه مشهد و برگزاری محافل انس با قرآن و حضور در حرم مطهر رضوی از جمله برنامه‌های این دوره بود.

یادآوری می‌شود که این دوره هم به صورت بلندمدت و هم‌زمان با تحصیلات طلاب ادامه خواهد داشت که دو روز در هفته طلاب دیگر کشورها و گروه‌ها و رده‌های بعدی بدین شکل این دوره را آموزش می‌بینند، همچنین به صورت متمرکز به شکلی که اکنون در حال برگزاری است در سال‌های آینده در مشهد مقدس و یا شهرهای دیگر برگزار می‌شود.

کد خبر 115201
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز