سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: ماموران پلیس آمریکا، بعد از چند شبانه روز جست‌وجو، دومین تبهکار خطرناکی را که توانسته بود از زندانی امنیتی در آریزونای شمالی فرار کند، دستگیر کردند

زندانیان فراری

هفته گذشته خبر فرار 3 زندانی خطرناک از یکی از پیشرفته‌ترین زندان‌های جهان در آمریکا، تیتر اول بسیاری از رسانه‌های خارجی و داخلی شد. ماجرا از این جهت شگفت‌انگیز بود که 3 تبهکار خطرناک توانسته بودند به شیوه‌ای شبیه فیلم‌های سینمایی از زندان امنیتی آریزونا فرار کنند؛ بدون اینکه نگهبان‌ها و سیستم‌های امنیتی زندان از ماجرا باخبر شوند.

براساس این گزارش، 3 مرد تبهکار، ترسی پراوینس 42 ساله، جان مک کلاسکی 45ساله و دنیل رنویک 36ساله، هستند که به جرم چندین فقره قتل و سرقت مسلحانه به حبس ابد و حبس‌های طولانی مدت محکوم شده بودند و قرار بود چندین سال در این زندان امنیتی سر کنند.

آنها هفته گذشته با شیء برنده‌ای که زنی 44 ساله از خارج از زندان در اختیارشان قرار داده بود، توانستند قسمتی از فنس زندان را بریده و خود را به پشت دیوارهای زندان برسانند. به گفته افسر پرونده، مردان تبهکار بعد از خروج از زندان راننده‌های 2 کامیون را گروگان گرفتند و با تهدید اسلحه، آنها را مجبور کردند به سمت شرق آریزونای شمالی بروند.

چند ساعت بعد از فرار متهمان که حالا مسلح به سلاح گرم بودند، پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت و بررسی‌های گسترده‌ای را از زمین و هوا برای دستگیری جنایتکاران شروع کرد. همزمان تصور این سه مرد خطرناک در رسانه‌ها و تلویزیون منتشر شد و پلیس ضمن هشدار به مردم، از آنها برای دستگیری متهمان درخواست کمک کرد.

در گزارش پلیس که از سوی رسانه‌ها منتشر شد، آمده بود که این سه زندانی فراری، مسلح هستند و درصورت احساس خطر، به کسی رحم نمی‌کنند. خیلی زود تیم‌های تجسس اف‌بی‌آی نیز به کمک پلیس آریزونا شتافتند و تلاش برای یافتن ردی از مردان تبهکار ادامه یافت.

درگیری مسلحانه

درست یک روز بعد از این فرار بزرگ، ماموران پلیس توانستند یکی از تبهکاران فراری به نام دنیل رنویک را در کلورادو دستگیر کنند. این مرد هنگامی که در محاصره پلیس قرار گرفت، به روی ماموران آتش گشود اما بعد از چند دقیقه درگیری مسلحانه، خود را تسلیم ماموران کرد.

با دستگیری نخستین مرد تبهکار، تلاش برای به دام انداختن متهمان دیگر ادامه پیدا کرد. با گذشت حدود یک هفته از شروع جست‌وجوها، دوشنبه گذشته، گزارشی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد یکی دیگر از زندانیان فراری به نام ترسی پراوینس در منطقه‌ای در ایالت ویومینگ، مشاهده شده است.

به‌دنبال دریافت این گزارش، نیروهای ویژه پلیس، منطقه‌ای به وسعت 3 هزار کیلومتر مربع در این ایالت را از زمین و هوا زیرنظر گرفتند و جست‌وجوها برای دستگیری مرد تبهکار وارد مرحله‌ای تازه شد. این جست‌وجوها سرانجام بعد از مدتی به نتیجه رسید و ماموران توانستند، زندانی فراری را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

در تعقیب بازمانده

با دستگیری 2 نفر از زندانیان فراری، ماموران پلیس امیدوارند سومین زندانی و دختر عموی او را که در این فرار به متهمان کمک کرده بود، به‌زودی دستگیر کنند. به گفته پلیس، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این زن و مرد برای اینکه ماموران را گمراه کنند، از هم جدا شده‌اند و هر یک به تنهایی به فرار ادامه می‌دهد.

اظهارات مسئولان پلیس آمریکا در حالی بیان می‌شود که یکی از افسران عالی‌رتبه پلیس مکزیک از احتمال حضور آخرین زندانی فراری و دختر عمویش در نیومکزیکو خبر داده است. وی به خبرگزاری‌ها گفت: چند روز قبل اجساد زوج جوانی اهل اوکلاهاما، در کمپی در نیومکزیکو پیدا شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این زوج جوان ابتدا به قتل رسیده و سپس اجساد آنها به آتش کشیده شده‌اند. ما با توجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، احتمال می‌دهیم که زندانی فراری به نام جان مک کلاسکی و دخترعمویش در این جنایت نقش داشته‌اند.

هم‌اکنون تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری آخرین زندانی فراری و همدستش ادامه دارد و گفته می‌شود که تیم‌های جست‌وجو به سرنخ‌های خوبی از متهمان دست یافته‌اند.

کد خبر 113590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز