دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: مرد سیاه‌پوست که 27 سال قبل به اتهام ربودن یک زن و آزار و اذیت شیطانی او دستگیر شده و به حبس ابد محکوم شده بود، تبرئه شد

motaham-azade-

به گزارش آسوشیتدپرس، رسانه‌های دولتی آمریکا از تبرئه یک محکوم به حبس ابد، پس از 27سال از زندان ایالتی تگزاس خبر دادند و اعلام کردند این مرد به اتهام تجاوز به زندان افتاده بود؛ درحالی‌که هرگز اتهامش را قبول نکرده بود.

وکیل این مرد در گفت‌وگویی با رسانه‌های دولتی آمریکا گفت: مایکل آنتونی گرین که هم‌اکنون 44 سال دارد، 27 سال پیش به اتهام ربودن یک زن و تجاوز به وی، توسط پلیس دستگیر و به حبس محکوم شد اما او در تمامی مراحل بررسی پرونده‌اش اصرار داشت که هیچ‌وقت مرتکب این جنایت نشده است و تنها قربانی یک صحنه‌سازی‌ شده است و سرانجام هم دادگاه منطقه هریس کاونتی با بررسی مجدد پرونده، دستور انجام آزمایش دی‌ان‌ای از این مرد را صادر کرد.

با انجام این آزمایش مشخص شد که اصرارهای این متهم در این مدت درست بوده و او در آزار و اذیت سال 1983 نقشی نداشته است و قضات دادگاه احتمالا تحت‌تأثیر شرایط و فشار افکار عمومی این مرد را به‌عنوان عامل این جنایت معرفی کرده‌اند. با مشخص شدن این موضوع، دادگاه به وی اعلام کرد که می‌تواند با گذاشتن وثیقه 500 دلاری تا برگزاری دادگاه و اعلام حکم تبرئه‌اش از زندان خارج شود اما او باز هم اصرار کرد و گفت که تا گرفتن حکم تبرئه در زندان می‌ماند و به این ترتیب دادگاه جرایم جنایی تگزاس وارد عمل شد و در نهایت این مرد را تبرئه کرد.

بنابراین گزارش، مایکل روز گذشته در میان استقبال اعضای خانواده‌اش از زندان ایالتی تگزاس آزاد شد، درحالی‌که دادگاه او را بی‌گناه شناخته بود. وقتی خبرنگاران از این مرد پرسیدند که حالا چه کار می‌خواهد بکند با خونسردی گفت: زندگی می‌کنم!

کد خبر 112945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز