دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای معارف سیما گفت: ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان امسال با توجه به محورهای دین، اخلاق، امید و "آگاهی تولید شده است.

رمضان

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ پرویز فارسیجانی امروز در جمع خبرنگاران برای تشریح برنامه های معارفی سیما افزود: توجه ویژه به قرآن، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، توجه ویژه به مساجد، نماز و دعا و نقش آنها در زندگی انسان، توجه به فرهنگ ایثار، ترویج فرهنگ عبودیت و توحید، توجه به بصیرت، توجه ویژه به نوجوانان و جوانان و توجه ویژه به نمایشگاه بین‌المللی قرآن از رویکردهای برنامه های ماه مبارک رمضان امسال است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام همت مضاعف و کار مضاعف اضافه کرد: همچنین در تولید برنامه ها تلاش شده است این محور به شکل ویژه در نظر گرفته شود.

دبیر شورای معارف سیما با گزارشی از برنامه های سال گذشته گفت: در رمضان سال گذشته به غیر از برنامه های نمایشی،4هزار و581 ویژه برنامه از شبکه های مختلف سیما پخش شد که شبکه قرآن با 1144 برنامه در رتبه نخست قرار گرفت.

فارسیجانی به دیگر ویژه برنامه های ماه رمضان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حوزه احکام، مجموعاً 61 ویژه برنامه در 837 دقیقه روی آنتن رفت که شبکه 1 از میان شبکه های مختلف سیما رتبه اول را به دست آورد.

وی اضافه کرد:671 سخنرانی، 187 برنامه نغمه دینی و مداحی، 144 برنامه در بخش میزگرد و گفتگو، 120 ویژه برنامه سحر،212 برنامه ویژه افطار، 1014 برنامه ترکیبی، 341 برنامه میان برنامه ای،236برنامه نمایشی رمضان سال گذشته از شبکه های مختلف سیما روی آنتن رفت.

وی با اشاره به حضور161کارشناس در برنامه های سال گذشته ویژه ماه مبارک رمضان در سیما گفت: همچنین سال گذشته حضور آیات عظام در برنامه های ماه مبارک رمضان جلوه ای ویژه داشت و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

فارسیجانی به برخی ویژگی های برنامه امسال اشاره کرد و افزود: توجه به پاسخگویی به شبهات برای مخاطبان مختلف، توجه ویژه به تبیین معرفی ناب اسلام و نقد و بررسی و پالایش و زدودن عرفان های کاذب و بهره گیری افزون و ویژه از توان استان های کشور از دیگر شاخص های مورد نظر در برنامه های رمضان امسال به شمار می رود.

دبیر شورای معارف سیما به برنامه های خاص قرآنی در ماه مبارک رمضان اشاره و اضافه کرد: دو برنامه زنده جزخوانی قرآن برای این ماه در نظر گرفته شده است که یکی پس از نماز صبح به صورت زنده از حرم امام هشتم حضرت امام رضا (ع) و دیگری بعد از اقامه نماز ظهر از حرم حضرت معصومه (س) به صورت زنده پخش خواهد شد.

فارسیجانی همچنین به تلاوت قران در برنامه افتاب شرقی قبل از اذان ظهر در شبکه اول اشاره کرد و گفت: همچنین در شبکه2سیما سعی شده است جمع خوانی جوانان و نوجوانان برای این گروه سنی خاص پخش شود.

وی با تاکید بر تخصصی شدن شبکه های مختلف سیما درباره دیگر برنامه های تولیدی سیما گفت: مسابقه بیشتر بدانیم در بخش احکام، این شب ها، سمت خدا، عصر گفتگو، مشکات شمیم در بخش میزگرد و گفتگو، فیض سحری ماه خدا با اجرای فرزاد جمشیدی در بخش برنامه های سحرگاهی از جمله این ویژه برنامه هاست.

دبیر شورای معارف سیما افزود : در بخش ویژه برنامه های افطار، نان و ماه در شبکه1، قطعه ای از بهشت از شبکه 2، ماه عسل از شبکه 3، دریای جان از شبکه 4، شهرالله از شبکه قرآن، یاد یار مهربان از شبکه آموزش و تسبیح از شبکه جام جم روی آنتن خواهد رفت.

وی گفت: برنامه ویژه افطار شبکه سه با نام عنوان ماه عسل یا جزر و مد با اجرای فرزاد حسنی خواهد بود.

فارسیجانی افزود: شبکه تهران امسال ویژه افطار نخواهد داشت و پخش برنامه نمایشی شاید برای شما اتفاق بیفتد جایگزین این برنامه خواهد شد.

فارسیجانی با اشاره به برنامه های ترکیبی نیز گفت: از آنجا که پخش برنامه دو قدم مانده به صبح به پایان رسیده است برنامه ای با عنوان راز با بهره گیری از هنرمندان و صاحب نظران دینی و فرهنگی با موضوعات مهدویت، ماورایی، متافیزیکی و معجزه هر شب روی آنتن شبکه4خواهد رفت.

دبیر شورای معارف سیما در بخش دیگری از این نشست به مجموعه های تلویزیونی ماه مبارک رمضان امسال اشاره و اضافه کرد: امسال با دست پر، تنوع بیشتر و توجه به سلیقه های گوناگون مخاطبان، برنامه های نمایشی را تهیه کرده ایم که پس از اذان مغرب از شبکه های مختلف پخش می شود.

فارسیجانی گفت: به ترتیب زمان پخش، سریال «جراحت» ساعت بیست و چهل دقیقه از شبکه 3، «در مسیر زاینده رود» ساعت 22 از شبکه 1، «ملکوت» ساعت بیست و دو و چهل و پنج دقیقه از شبکه 2 و «نان و ریحان (پیشتر نام آن از "پذیرفتن خانواده معذوریم بود)» بیست و سه و چهل و پنج دقیقه از شبکه تهران پخش خواهد شد.

کد خبر 113539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز