همشهری آنلاین: ساعت شروع فعالیت اداری در تهران 9 و ساعت پایان کار 14 تعیین شد.

محمدرضا رحیمی

محمدرضا رحیمی سخنگوی دولت با تشریح مصوبات شب گذشته هیات دولت گفت: به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویت‌های ماه مبارک رمضان، هیات دولت در جلسه عصر دیروز خود به ریاست احمدی‌نژاد، کاهش ساعات کار ادرات دولتی در ماه مبارک رمضان را تصویب کرد.

محمدرضا رحیمی افزود: هیات وزیران در جلسه عصر دیروز خود ضمن تاکید بر اجرای مصوبات سنوات گذشته درخصوص تعیین ساعت کار ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان مقرر کرد امسال نیز مطابق سال‌های گذشته در کلیه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت‌های اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و بعد‌ازظهرها نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه می‌یابد. هرگونه فعالیت فوق‌برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام گیرد.

به گفته وی، براساس این تصمیم در تهران هم ساعت شروع فعالیت اداری نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده (14) تعیین می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین ساعات کار ادارات و بانک‌ها در روزهای نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

در مصوبه هیات وزیران آمده است: بانک مرکزی ساعت فعالیت بانک‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند که آغاز آن حداقل 30 دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمان‌ها باشد. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل از آغاز ساعت کار یا بعد از پایان ساعت کار انجام شود.

رحیمی افزود: همچنین در این جلسه با موافقت هیات دولت خبرنگارانی که کمتر از 20 سال پیوسته و یا 25 سال متناوب در شغل خبرنگاری مشغول خدمت بوده‌اند، مستمری بازنشستگی آنها به تناسب ایام اشتغال در شغل خبرنگاری با ضریب 1.5 محاسبه خواهد شد.همچنین در این جلسه، دولت با اختصاص 750 میلیارد ریال برای تامین بسته حمایتی کالای ماه مبارک رمضان برای بازنشستگان کشوری و لشکری نیز موافقت کرد.

به گفته سخنگوی دولت، در این جلسه همچنین هیات وزیران در راستای اجرای قانون سیاست‌های اصل (44) مقررات لازم برای فراهم شدن زمینه خصوصی‌سازی شرکت‌های هواپیمایی دولتی را تصویب کرد.

کد خبر 113477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز